Vakantie - Villefranche en Sauveterre - Reisverslag uit Naucelle, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Vakantie - Villefranche en Sauveterre - Reisverslag uit Naucelle, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Vakantie - Villefranche en Sauveterre

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

11 Augustus 2017 | Frankrijk, Naucelle

Hallo allemaal,

Allereest een herinnering aan mezelf, ik moet toch iets langer wachten met het schrijven van de verslagen zodat ik het zelf ook nog weet wat ik precies gedaan heb. Mijn verhaal gaat verder bij vorige week woensdag, toen schreef ik mijn verslag terwijl papa en mama waren gaan lopen. 's Avonds zijn we naar een folklore festival in het dorp geweest, waar volksdans groepen uit verschillende landen een optreden geven. De avond werd geopend door Frankrijk zelf, dit vond ik zelf minder boeiend. Daarna was het de beurt aan Catalonie, dat was al leuker om te zien, er zat meer afwisseling in. Als laatste kwamen de Serviers, verreweg het beste optreden van de avond. Het was een erg leuke avond, maar naar mijn mening toch net iets te lang. Daarna dus maar lekker het bed in gekropen.

Op donderdag zijn we vroeg vertrokken om nog ruim voor de middag in Villefranche de rouergue aan te kunnen komen. Dit dorpje lag op een behoorlijke afstand, maar de weg er naar toe was allerminst saai. Het ging over bergen en door dalen, wat mooie uitzichten en spannende weggetjes opleverde. In Villefranch is iedere donderdag een grote markt met lokale producten zoals vlees, kaas, en gebak. Hier hebben we wat rond gekeken, maar helaas werkte het weer niet echt mee. Nog erger dan het weer vond ik echter de drukte, dat had ik niet verwacht. Door de drukte was het moeilijk om te zien wat alle kraampjes precies aanboden en ook moeilijk om de stad zelf te bekijken. De lunch hebben we gekocht bij een bakkerskraam en daarna zijn we op gaan warmen in een cafe. Na de middag zijn we aan de terugreis begonnen, weer terug richting de camping.

Maar wel met een omweg via Sauveterre de Rouergue. Dit is een oude vestigingsstad op een berg, een bastide. Ofja, stad kan het niet echt genoemd worden. Volgens google had het maar zo'n 150 inwoners, dat past ook wel bij de grootte van het dorp want dat bestaat uit een plein met een paar straten er om heen. Wel een heel mooi plein, met bogengangen aan alle kanten en een klein gat met uitzicht op de kerk. Ook dit dorpje deedd me weer denken aan iets uit een sprookje. Verrassend genoeg was dit kleine dorp wel groot genoeg voor een restaurant, toeristenbureau en souvenierwinkeltje. Na Sauveterre, dat met recht pitoresk genoemd mag worden, zijn we weer teruggekeerd naar de camping om af te gaan koelen in het zwembad.

Vrijdag was weer een rustdag in ons schema. We hebben heerlijk geluierd en 's avonds verse pizza's op de camping gehaald. Lekker vakantie gevierd dus, met uitstapjes naar het zwembad en natuurlijk heel veel lezen. We moesten goed uitgerust zijn voor de volgende dag ...

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 159698

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: