Weekendje in de UK - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Weekendje in de UK - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Weekendje in de UK

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

17 April 2018 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Greetings to all,

De reisverslagen volgen elkaar snel op, maar er is dan genoeg te vertellen. Het afgelopen weekend was ik in Manchester op bezoek bij Jeanine. Maar niet alleen ik kwam ook bezoek, ook mama was er! Samen hebben we er een super gezellig weekend van gemaakt.

Het weekend begon op vrijdag de dertiende, die zich dan ook direct liet gelden. Omdat er alweer een staking was van de Franse spoorwegen leek het mij wel een goed idee om ruim op tijd te vertrekken naar het vliegveld. Uiteindelijk heb ik er geen last van gehad en kwam ik volgens planning aan op het vliegveld, maar dat was toch beter dan haasten en stressen. Omdat ik vanuit de internationale/niet-EU terminal vloog was er in ieder geval genoeg te zien, dus ik heb me niet hoeven vervelen. Mijn vlucht vertrok iets later dan gepland, maar omdat mama toch pas na mij aan zou komen was dat niet erg.

Eenmaal in Manchester kwam Jeanine ook naar het vliegveld toe en hebben we samen op mama gewacht, die er helaas wel iets langer dan gepland over deed. Haar vliegtuig had behoorlijk wat vertraging, en we zagen de aankomsttijd alsmaar later worden. Maar uiteindelijk stond ze toch heelhuids voor ons in Manchester. Samen zijn we naar het hotel gegaan waar Jeanine nu stage loopt en waar wij een kamer hadden. Vanuit daar zijn we iets gaan eten in de buurt; de keuze viel op Italiaans, natuurlijk inclusief toetjes :P

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om eerst te genieten van het Engelse ontbijt in het hotel om daarna met de tram naar Manchester te gaan. Vanuit daar hebben we de trein naar Liverpool genomen. Al op het station zagen we heel veel mensen lopen die er uit zagen alsof ze naar een bruiloft gingen, met hoedjes en al (of krullers), maar het leken er wel heel erg veel te zijn. Tot onze grote verrassing bleken ze ook nog eens allemaal met de trein naar Liverpool te willen. Na een internet zoektocht bleek dat er die dag een grote/bekende paardenrace gehouden werd. Eenmaal in Liverpool aangekomen bleek dat ook daar de hele stad wemelde van heel chique aangeklede mensen, die al vroeg aan de alcohol zaten. We moesten dan ook even zoeken naar een plekje waar we konden lunchen.

Vervolgens zijn we echt begonnen aan onze ontdekkingstocht door Liverpool, volgens de route die Jeanine al uitgestippeld had. Eerst zijn we naar het World Museum gegaan, waar we ons prima vermaakt hebben met visjes kijken, beestjes kijken en dino's kijken. Daarna moesten we even bijkomen van al het harde werken met een ijsje en hebben we onze tocht voortgezet richting het water. Onderweg zijn we door de bekende Mathew Street gekomen, waar ook de Beatles ontdekt zijn. Uiteindelijk zijn we geëindigd bij de Albert Docks. Daarna zijn we weer met de trein huiswaarts gekeerd om bij Wetherspoons (een Engelse pub) te gaan eten. Het plan was om fish and chips te eten, maar dat lukte alweer niet (de eerste poging was de lunch), dus toen werden het maar hamburgers :P De avond hebben we afgesloten met een drankje in het hotel en spelletjes.

En ook de volgende ochtend waren we weer redelijk vroeg uit de veren, dit maal om Manchester te gaan ontdekken. Eerst hebben we natuurlijk weer genoten van ons Engelse ontbijt en daarna zijn we op weg gegaan met de tram. Onze eerste stop in Manchester was het Museum of Science and Industry, dat zijn naam eer aan doet. In mijn ogen was het een vrij grote verzameling aan spullen en thema's en had het best iets specifieker kunnen zijn. Maar wat ik vooral leuk vond was de ruimte met allemaal dingen om zelf te doen, die was vast niet bedoeld voor volwassenen, maar was toch erg leuk. Om toch een beetje te leren heb ik er een boek gekocht over het brein. Nadat we ons dus als kleine kindjes gedragen hadden zijn we verder gaan wandelen en op zoek gegaan naar lunch. Ook de Ierse pub kon ons geen fish and chips leveren, maar gelukkig wel sandwiches (al duurde dat ook wel erg lang). Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar de John Rylands Library, waar tentoonstellingen met oude boeken zijn, maar het gebouw zelf is ook erg mooi.

Vanuit deze bibliotheek zijn we verder door de stad gelopen op weg naar een groot winkelcentrum (Arndale) waar zich ook een Waterstones bevind (dat is een boekwinkel). Ook hier kon ik het natuurlijk niet laten om enkele boeken te kopen (Hogwarts library), maar dat was wel te verwachten als je mij een boekwinkel in stuurt :P De volgende stop zou eigenlijk een ander winkelcentrum zijn met allemaal vreemde winkels, maar dat hebben we helaas moeten missen. We wilden namelijk eerst een high-tea gaan doen, maar ook dat mislukte. In plaats daarvan hebben we dus maar thee gedronken met scones, dus toch een soort van high-tea. Maar door dit uitstapje was wel het winkelcentrum gesloten toen we er aan kwamen, dit moeten we dus maar bewaren voor een volgend bezoekje. Omdat we natuurlijk heel erg moe waren van al het wandelen zijn we even bij gaan komen in de sauna van het hotel, waarna we vol energie weer uit eten konden gaan. Dit keer werd het thais; dus lekkere noodles. En ook deze avond hebben we weer afgesloten in het hotel.

Ik kan terug kijken op een heerlijk weekend waarin we veel gezien en gedaan hebben. Het was leuk om niet alleen van buiten naar mooie gebouwen te kijken maar ze ook van binnen te ontdekken. En het scheelt natuurlijk heel erg veel als er iemand bij is die bekend is met de stad en je alle leuke plekjes kan laten zien. Heel erg bedankt dus Jeanine dat je deze dagen als reisgids hebt opgetreden. Ik vond het zeker leuke steden om te bezoeken, en ik vond vooral de naadloze verbinding tussen oude en nieuwe gebouwen erg mooi. De glazen kantoorgebouwen misstaan niet tussen de oude kerken en hotels, in beide steden. Ik zou zeker nog wel een keer terug willen om er meer van te zien, of in ieder geval mijn fish and chips te eten.

Gelukkig hoef ik niet heel erg lang te wachten op een volgende kans want in juli ga ik voor een conferentie naar Londen, en daarvoor in mei naar Glasgow. Maar voordat het zo ver is ga ik eerst aankomende zondag nog naar Lille, ook voor een conferentie. Er staat een behoorlijke drukke periode voor de boeg dus. Gelukkig heb ik wel nog zo af en toe wat tijd om een beetje te slapen of uit te rusten. Helaas hoort vandaag daar niet bij :P

Tot de volgende keer,
Groetjes,
Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 159679

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: