Zee! - Reisverslag uit Täfteå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Zee! - Reisverslag uit Täfteå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Zee!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

16 Juni 2014 | Zweden, Täfteå

Hej hej,

Ook deze week heb ik weer een hoop afscheid moeten nemen. Maar gelukkig was het ook een week vol leuke dingen en weinig werken, want de PhD uit de groep had deze week haar verdediging. Dit betekent dat zu nu officieel haar titel behaald heeft. Maar eerst even terugblikken op de rest van mijn week.

Op maandag hebben we op stage vooral gewerkt aan de film voor het dissertatiefeestje. Het was erg leuk om hieraan te werken, en natuurlijk ook wel leuk om eens iets anders te doen met de collega's dan werken. Maandag avond was er weer een afscheidsdinner. Op dinsdag was er een afscheidsfika met de mensen van mijn buddygroep die nog over waren. Hiervoor had ik een Duitse cake gebakken met bubbeltjeswater er in, klinkt vreemd maar was goed gelukt. Op woensdag heb ik weer een diner gehad met de mensen van dansen, althans diegene die nog over waren, en wat huisgenootjes. Dit was erg gezellig, en als afsluiting werd besloten om naar de speeltuin bij het meer te gaan. Dit was een stukje lopen, maar erg leuk om weer ons weer even te gedragen als kleine kinderen. Helaas begon het na een tijdje te regenen en moesten we schuilen in het kasteel, maar omdat de regen niet minder werd zijn we toch maar door de regen terug gelopen naar huis.

Op donderdag was dan eindelijk de grote dag van de verdediging van het proefschrift. Het was erg interessant om te zien hoe dit er in Zweden aan toe gaat. Het gaat hier vooral om de discussie tussen verdediger en opponent. Na meer dan twee uur was het afgelopen en konden we allemaal gaan wachten op de uitslag. Na een klein uur kwam deze dan eindelijk, ze was geslaagd! Dit moest gevierd worden met champagne. Daarna hadden we nog wat tijd om ons filmpje af te maken. Verder heb ik ook een Zweedse cake geproeft met vlees er in. Hiervoor werden we in het begin al gewaarschuwt, en het klonk vrij afschrikwekkend. Gelukkig viel het allemaal reuze mee, want de 'cake' was meer een grote sandwich die mooi aangekleed was. Dus brood met hamsalade en versierd met plakjes kaas, worst en tomaat.
In de avond heb ik helaas weer afscheid moeten nemen, en daarna heb ik de rest van de avond doorgebracht met een andere vriendin.

Op vrijdag was de dag van het feestje. We hebben geholpen met de voorbereidingen en zijn uiteindelijk eerder weggegaan om ons klaar te gaan maken. Op het feest werden we verwelkomt met een lekker drankje en daarna een diner. Dit vond ik iets minder, want het grootste deel van het eten was Frans, niet mijn favoriet. De Turkse toevoegingen vond ik echter wel heel erg lekker. Als toetje hadden we chocolademouse, en daarna baklava en Turks fruit. En de avond werd natuurlijk afgesloten met muziek en dans. En onze film werd vertoond, deze bleek gelukkig erg in de smaak te vallen. En ook vandaag (maandag) krijgen we nog veel goede dingen hierover te horen.

Op zaterdag heb ik lekker lang uitgeslapen en in de avond ben ik pizza gaan eten met de laatste van mijn vriendinnen hier. Op zondag ben ik met de mensen van dansen naar de 'zee' geweest. Dit was zo'n 10 km met de fiest, en we hebben lekker bij het water gezeten en we zijn er zelfs met onze voeten in geweest. Echt zwemmen leek me niet zo'n goed idee want het water was roestkleurig. Na een kleine fika zijn we weer teruggefietst. In de avond heb ik de laatste van mijn vriendinnen naar het treinstation gebracht.

En toen was het alweer maandag. Ik ben vandaag al weer volop begonnen met experimenten, dus ik hoef me voorlopig niet te vervelen. Verder staat er nog een diner op het programma voor vanavond en is het vrijdag midzomer.

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Täfteå

Stage in Umeå (Zweden)

Ik ga naar Umeå voor mijn eerste Masterstage.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2016

Reunië 2.0

05 Juli 2015

Reünie

31 Juli 2014

Weer thuis!

22 Juli 2014

De laatste uurtjes

22 Juli 2014

Zomer2.0
Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 159624

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: