De treinreis - Reisverslag uit Roggel, Nederland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu De treinreis - Reisverslag uit Roggel, Nederland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

De treinreis

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

25 Juli 2015 | Nederland, Roggel

Beste lezers,

Na een leuke week op de Nijmeegse Vierdaagse/Zomerfeesten gehad te hebben was het dan eindelijke, tijd voor vakantie! Dit jaar ben ik niet zoals gewoonlijk met mijn ouders meegegaan maar had besloten ze achterna te reizen naar Slovenië. Dit was niet zomaar een reis, maar een hele tocht met de trein van maar liefst 16 uur. Na het tripje naar Europapark, zie het reisverslag over de reünie van Umeå, leek dit niet zo'n slecht idee meer. Al had ik wel mijn lesje geleerd dat er genoeg overstap tijd moet zijn, dat wil zeggen minstens een uur.

Voordat aan mijn reis begonnen ben, zijn we eerst met de overgebleven kleinkinderen bij opa en oma gaan eten. Daarna kreeg ik een lift naar Kaldenkirchen in Duitsland, het eerste treinstation over de grens. Behalve dat dit station er zeer verlaten uitziet en zo in een horrorfilm kan ging hier alles nog prima, de trein reed keurig op tijd en ik kwam zonder problemen in Düsseldorf aan. Daar ging het echter minder goed, want de slaaptrein naar München had enorme vertraging opgelopen door het slechte weer in Nederland. Na middernacht was de trein er dan toch eindelijk en kon ik lekker mijn bedje inkruipen.

Dit bleek toch niet zo comfortabel als verwacht maar ik ben gelukkig niet uit bed gevallen. Bij het opstaan 's ochtends bleek dat we nog steeds een uur vertraging hadden, en we eigenlijk niet zo vroeg op hadden hoeven staan, maar dit gaf me wel de kans om van het mooie uitzicht te genieten. Even leek het erop dat ik mijn ruime overstap in München alsnog zou gaan missen, maar gelukkig werd er beloofd dat deze trein zou wachten op de onze, jippie. Vanuit München ging de reis verder naar Klagenfurt in Oostenrijk, wat uiteindelijk vlekkeloos verliep. In klagenfurt stonden mijn ouders me op te wachten om het laatste deel van mijn tocht per auto af te leggen.

Maar voor dat we verder getrokken zijn, zijn we eerst maar gaan lunchen en hebben we nog even genoten van het feit dat we de taal spraken. Daarna was het nog een kort tochtje, van zo'n 2 uur, naar de camping, maar we hebben de toeristische route genomen om van het uitzicht te kunnen genieten, dat totaal niet te vergelijken was met wat ik onderweg al gezien had.

Na een zeer lange en toch uitputtende reis kwam ik dan eindelijk aan op de plaats van bestemming, de camping waar de rest van de familie al stond. Stiekem best fijn om niet te hoeven helpen maar gewoon alles al direct klaar te hebben, inclusief bed. Na een gezellig eerste avond waarin veel werd bijgepraat ben ik dan ook vroeg naar bed gegaan. De volgende dag kon de vakantie echt beginnen.

...