Windsor castle, Stonehenge en Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Windsor castle, Stonehenge en Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Windsor castle, Stonehenge en Oxford

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

15 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

...

De dag na ons bezoek aan de Harry Potter studio was het dan eindelijk tijd voor onze dag tour buiten Londen. We zijn 's ochtends in alle vroegte al vertrokken met de bus naar Windsor Castle, wat een van de residenties van het Britse hof is. Je kunt hier een gedeelte van het kasteel en de bijgebouwen bezichtigen van binnen, helaas hadden we geen tijd om alles te zien, maar wat we gezien hebben was het zeker waard. Binnen ging het voornamelijk om het oude meubilair en andere artefacten, terwijl buiten enkele mooie tuinen waren. Ook hier hebben we weer een Guards ceremonie gezien, zei het wel wat korter.

Na dit koninklijke bezoek werd de reis voortgezet naar Stonehenge (die grote stenen cirkel waarvan niemand weet waar het voor is). Dit was voor heel indrukwekkend omdat het zo groot is. Helaas was het er ook redelijk druk, waardoor (voor mij) de magie toch een beetje verloren ging. Verder is Stonehenge heel indrukwekkend om te zien, en liet mij vooral nadenken over de vroege mens die dit toch al voor elkaar heeft gekregen.

Na dit bliksem bezoek zijn we door gereden naar Oxford, om deze stad ook nog kort te bezichtigen. Deze universiteitsstad ziet er echt heel mooi uit met zijn bekende zandstenen gebouwen. We hebben een wandeling langs de verschillende college's gemaakt, waarbij we van de gebouwen en verborgen tuinen konden genieten. Ik vond zelf deze bouwstijl heel erg mooi, en zou graag een keer terug gaan om meer van Oxford te ontdekken.

Onze bustour buiten Londen was een zeer vermoeiende maar geslaagde dag. Ik heb heel erg genoten van alle nieuwe indrukken en stiekem ook wel genoten van het feit dat alles al voor ons geregeld was en wij alleen maar hoefden te genieten.

...