Onbekend - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Onbekend - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Onbekend

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

30 Mei 2017 | Frankrijk, Parijs

Lieve lezers,

Ik vind het deze keer weer eens moeilijk om een stukje te schrijven, of althans er aan te beginnen. Dus laat ik maar gewoon vooraan beginnen dan. Mijn laatste verslag schreef ik net na mijn reisje naar Denemarken. Deze keer zijn mijn avonturen om over te schrijven iets minder spannend, maar zeker niet minder leuk. De week na het Denemarken tripje het ik vooral lekker veel met mensen geskypet om persoonlijk over het tripje te vertellen, maar natuurlijk ook om te horen wat ik allemaal mis in Nederland. Op donderdag in die week was er ook weer een borrel van de PhD-studenten vereniging. Hier ging ik voel goede moed naar toe, vooral met het doel om toch echt langer te blijven dan de vorige keer. Op het werk had ik al eens rondgevraagd om te kijken of er nog meer mensen gingen die ik kende, maar de respons viel een beetje tegen. Dus toch maar in mijn eentje gegaan, want als ik een kans wil hebben op een sociaal leven zal ik toch echt dingen moeten ondernemen. Eenmaal aangekomen in het centrum bleek het groepje nogal klein te zijn. De voorzitten en secretaris van de vereniging waren aanwezig, en iemand die een bekende van een lid was (het lid zelf niet). Er waren dus welgeteld 0 leden aanwezig. Ondanks de lage opkomst was het wel heel gezellig, en hebben we volop gekletst in het Engels.

De PhD-studenten vereniging, genaamd Actif, zal nog wel vaker langs komen in mijn verhalen, want behalve dat ik nu een actief lid ben, hebben ze me ook gevraagd of ik in het bestuur wil. Ik twijfel er nog een beetje over, maar ik denk dat het een goede kans is om mensen te ontmoeten en meer te doen naast het werken. Maar zover is het nog niet, voorlopig hoef ik me alleen bezig te houden met het organiseren van het netwerk ontbijt, ook erg leuk om te doen en iets minder werk. Het volgende ontbijt staat volgende week gepland, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Zo, nu terug naar mijn week. Vrijdag was het namelijk weer een leuke dag, want ik had weer bezoek; Marco. Op vrijdag hebben we het rustig aan gedaan, het was warm en de reis was lang. Zaterdag hebben we samen weer een nieuw stukje Parijs verkend. Dit maal was het de beurt aan Le Jardin des Plantes, een botanische tuin in het 5de arrondissement. Hier zijn verschillende soorten tuinen te bezoeken, met verschillende planten en thema's. Ik vond het zeker de moeite waard. Het is een heerlijk rustige omgeving waarin je even vergeet dat je je in een metropool bevindt. Marco heeft er de kans gekregen om de bloemetjes en bijtjes te fotografen en ik heb mijn tekentalent laten blijken. Mijn creatie misstond niet tussen dat van de andere kindjes :P
Zondag zijn we begonnen met boodschappen doen, wat toch iets langer duurde dan gepland. In zo'n grote stad als Parijs had ik er niet bij stilgestaan dat supermarkten weleens dicht konden zijn (heel dom, ik weet het). Dit betekende dat we iets verder moesten gaan om boodschappen te kunnen doen. Dus eerst maar een eind gewandeld en daarna met de boodschappen in de tram terug naar huis. Eenmaal weer terug hebben we Coq au vin gemaakt, kip in rodewijnsaus. Ik vond zelf dat het erg goed gelukt was, dus ik ben stiekem best wel een beetje trots. Maar het is ook gewoon leuk om toch een beetje de Franse keuken te verkennen, voor zover dat kan zonder kaas te gebruiken dan.

Na dit leuke weekend stond er een hele korte werkweek op het programma, want op donderdag begon het weekend alweer. Ondanks dat de week kort was, is er wel veel gebeurt. Zo staan de datums voor mijn eerste experimenten vast, en kan ik eind juni eindelijk beginnen met mijn labwerk. Ik kijk er heel erg naar uit, en ook al is het nog ver weg ben ik vooral blij dat het eindelijk allemaal geregeld is. Dus de komende weken heb ik nog even de tijd om introducties in alle technieken te krijgen die ik ga gebruiken. Opeens gaat alles een beetje in sneltreinvaart (of het ging hiervoor gewoon heel langzaam).

En over treinen gesproken, dat is precies waar ik me woensdagavond weer vermaakt heb. Voor het lange weekend was ik namelijk weer in Nederland. In het weekend heb ik papa en mama opgezocht, en natuurlijk de jarige Jeanine. Verder heb ik de mogelijkheid aangegrepen om te gaan winkelen, want als je dingen zoekt is het veel handiger als je de winkels kent. Verder ben ik lekker gaan uiteten met Leonie, en heb ik zaterdag genoten van een barbecue. Ik zou bijna zeggen lekker genoten van het weer, maar deze temperaturen waren toch echt iets te warm voor mij. Op zondag was het helaas alweer tijd om te gaan. De weekend lijken altijd te kort, ondanks dat het werk ook leuk is zijn de weekenden toch net wat leuker.

Deze week ben ik me dus op het werk aan het voorbereiden op de komende experimenten en in de avonden kan ik me voorbereiden op mijn komende reisje. Eerst maar eens mijn koffer uitpakken en daarna weer opnieuw inpakken. Aankomende weekend staat namelijk het ETDS op het programma (European Tournament for Dancing Students), ditmaal georganiseerd in Aachen, Duitsland. Vrijdag zal ik dus weer in de trein stappen voor een lang weekend vol dansen. De laatste tijd voelt het een beetje alsof ik uit een koffer leef, want er staat er altijd wel eentje in om uit of in te pakken. Gelukkig zijn de leuke weekend het reizen en pakken zeker meer dan waard.

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 159628

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: