Vakantie - Naucelle en Albi - Reisverslag uit Naucelle, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Vakantie - Naucelle en Albi - Reisverslag uit Naucelle, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Vakantie - Naucelle en Albi

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

09 Augustus 2017 | Frankrijk, Naucelle

Lieve lezers,

Nu schrijf ik naar jullie vanaf weer een nieuwe locatie: de tafel op de camping. Zoals ik al eerder schreef ben ik nu met mijn ouders op vakantie in het midden/zuiden van Frankrijk. Mijn vakantie begon op zaterdag toen ik met mijn koffertje in de trein ben gestapt naar Nevers. Hier had ik afgespsroken met mijn ouders en hadden we al een plekje op de camping gereserveerd. Een ideale plaats want we kwamen ongeveer tegelijkertijd aan. Mijn reis verliep heel soepeltjes, en die van mijn ouders was ook prima verlopen. Op zondag hebben we samen de reis per auto (inclusief caravan) voortgezet. Ook deze dag verliep weer behoorlijk soepel en we kwamen rond vieren op onze eindbestemming aan: Naucelle. De volgende taak die ons te wachten stond was het opbouwen van de tent en het verder leefbaar maken van ons plekje. Toen dit harde werken volbracht was hebben we onszelf getrakteerd op een lekkere maaltijd van het restaurant op de camping. De keuze was niet heel ruim, maar wel lekker.

Maandag was het vooral noodzaak om boodschappen te gaan doen, want eten en drinken is toch best wel belangrijk. Helaas waren we niet helemaal voorbereid op een middagpauze en moesten we dus even wachten totdat de winkel daadwerkelijk geopend was. In de tussentijd hebben we het dorpje Naucelle verkend, het is niet heel groot en op maandag is het er erg stil, niet echt iets bijzonders dus. Natuurlijk hebben we ook het zwembad uitgeprobeerd dat heerlijk warm water heeft. Het is niet heel groot maar is prima om in af te koelen.

Op dinsdag hebben we Albi bezocht, de hoofdstad van de aangrenzende Tarn streek. Het was een klein uurtje rijden dat het zeker waard was. Het is een kleine pitoreske stad met een interessante kerk, met name door het wat vreemde uiterlijk. De andere grote trekpleister van de stad is het Palais de la Berbie, dit oude kasteel heeft een mooi aangelegde tuin en een prachtig uitzicht over de rest van de stad aan de andere kant van de rivier. Het meest leuke aan de stad vond ik echter de kleine kronkelstraatjes die eruit zien alsof ze uit een sprookje komen: kleine smalle huisjes met veel hout die een beetje overhellen.

Later die avond zijn we op de camping gaan eten samen met het grootste deel van de vakantievierderds. Op het menu stond paella voor de volwassenen en kipkerrie met rijst voor de kindjes (en mama). De avond begon met een aperatiefje met nootjes onder het genot een livebandje. Onze tafelgenoten bleken allemaal Frans te zijn, maar met handen en voeten kon er toch gecommuniceerd worden. Het hoofdgerecht was erg lekker, maar ik ben er toch nog steeds niet helemaal fan van als ik zelf mijn eten nog moet ontleden. Daarna hervatte de band zijn werk, maar dit maal kon het publiek meezingen. Helaas bleken de meeste nummers in het Frans, maar het zorgde alsnog voor een erg leuke sfeer. Maar dat zou ook kunnen komen doordat de wijn alleen per hele fles verkocht werd :P Het toetje kwam als een verrassing, want er lag een stuk kaas bovenop mijn lekkere sla, dat viel toch een beetje tegen. Even was ik jaloers op alle kindjes die een ijsje kregen. Gelukkig duurde dit leed echter niet lang want opeens kwamen er echte toetjes tevoorschijn: appeltaart. Dat lijkt er meer op! Daarna kregen we nog een kopje koffie of thee en werd er vrolijk verder gezongen. Ik vond het een super geslaagde avond en ben nu al benieuwd wat er volgende week op het menu staat.

Vandaag heb ik nog niets gedaan, maar papa en mama zijn een stuk gaan wandelen. Daar had ik niet echt zin in, maar dat moet ook kunnen. Het plan is om vannavond naar een volksdansfestival in het dorpje te gaan, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Veel verder dan dat gaan de plannen nog niet, maar daar is het vakantie voor.

Zonnige groetjes,
Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 159644

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: