Frankfurter kerstmarkt - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Frankfurter kerstmarkt - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Frankfurter kerstmarkt

Blijf op de hoogte en volg Pauline

07 Januari 2018 | Duitsland, Frankfurt am Main

Hallo Allemaal,

Eindelijk heb ik weer eens tijd om te gaan zitten voor het schrijven van een nieuw reisverslag. Ondertussen in het laatste verslag alweer precies een maand geleden, en in de tussentijd is dan ook al weer genoeg gebeurd. Na mijn vorige verslag is Marco me nog een keer komen opzoeken in Parijs, omdat ik het nog steeds druk genoeg had hebben we niet zo veel gedaan. We zijn naar Les Halles, een groot winkelcentrum geweest, en verder vooral binnen gezeten om te schuilen voor het gure weer. In de week daarna ben ik bij een middelbare school op bezoek geweest om te praten over mijn onderzoek in een soort van speeddate sessie. Het was verrassend leuk om te doen, en zeker iets wat ik graag nog een keer zou willen doen.

Verder ben ik ook nog een weekendje naar Frankfurt geweest, als reünie met mijn vrienden die ik ken van Umeå. Op vrijdag na mijn "werk" ben ik in de trein gestapt voor een gezellig weekend. (Het was de kerstlunch, dus van werken is die dag niet veel gekomen, maar daarover later meer.) Met zijn vieren (#5 kon door omstandigheden niet) hadden we een airbnb gehuurd. Eenmaal daar aangekomen kon ik direct aan tafel aanschuiven, want ik was de laatste. De eerste avond hebben we vooral bijgepraat en gezellig spelletjes gespeeld.

De volgende ochtend zijn we redelijk vroeg opgestaan om samen te gaan ontbijten en daarna de stad uit te vluchten. Op een drukke zaterdag leek het ons een prima idee om met het openbaar vervoer naar een nabij gelegen berg/heuvel te gaan om het uitzicht te bewonderen. Eerst hebben we een flinke wandeling naar het station gemaakt, waarbij T (de bijna local) ons vertelde over de stad en gebouwen die we onderweg tegenkwamen. Er bleken al behoorlijk wat voetbalsupporters op de been te zijn voor de wedstrijd van die avond, gelukkig gingen wij de andere kant op :P Na een trein en een bus stonden we dan boven op de heuvel/berg. (Ik denk dat het niet hoog genoeg was om een berg te zijn, maar zo heette het ding wel.) Onderweg in de bus schrokken we wel een beetje, vanwege de kou hadden we wel iets sneeuw verwacht, maar niet te veel. We waren er dan ook helemaal niet opgekleed; spijkerbroek en sneakers. Vanuit de bus zagen we het landschap alsmaar witter worden en de sneeuw alsmaar hoger. Toen we boven uit de bus stapten zagen we toch wel in dat we een foutje hadden gemaakt, we werden omringd door families in skipakken met sleetjes. Ondanks de kou hebben we een lekker stuk door de sneeuw gebanjerd en daarna opgewarmd met een heerlijke lunch: kastanje soep en glühwein. Daarna zijn we weer teruggekeerd, via een andere weg, naar ons slaapplekje om op te drogen en warmen. Na het avondeten (de rest van de pasta) zijn we naar de kerstmarkt gegaan om daar van de sfeer te genieten. We hebben onze ogen uitgekeken naar alle kraampjes en ons prima vermaakt. Behalve de kerstmarkt hebben we ook nog wat meer van de stad gezien. Vooral het uitzicht vanuit een van de voetgangersbruggen over de Main was erg mooi. De stad heeft een echte skyline met wolkenkrabbers!

Op zondag waren we weer vroeg uit de veren om maar niets van onze tijd te verspillen. We hebben weer een wandeling gemaakt door de stad, weer door een ander deel om ons daarna te belonen op een uitgebreide Frankfurter lunch. Deze bestond uit schnitzel met Grüne Soße en appelwijn. Klonk niet echt aantrekkelijk, maar deze specialiteit wilde ik toch graag proberen. Gelukkig smaakt het een stuk beter dan het klinkt! De saus had een basis van yoghurt met daarin 7 groene kruiden. Ik vond het zeker een aanrader. Maar ook het hele restaurant was erg leuk, er stonden lange houten tafels met banken, waarbij iedereen dus gewoon naast elkaar zat. Beetje verontrustend was wel het feit dat we een muis door het restaurant zagen lopen en de reactie van het personeel was dat het een lieve muis was. Hmm? Na nog een korte laatste wandeling was het helaas tijd om afscheid te nemen. Het was een super gezellig weekend en hopelijk kunnen we er snel nog zo een plannen.

Helaas was er daarna voor mij weinig tijd om bij te komen, want maandag had ik een symposium in Parijs (over Alzheimer en Parkinson). En toen was het alweer bijna tijd voor de kerstvakantie. Maar daarover zoals gezegd meer in mijn volgende verslag.

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 159597

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: