La Tour Eiffel - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu La Tour Eiffel - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

La Tour Eiffel

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

26 Februari 2018 | Frankrijk, Parijs

Salut tout le monde,

Het is alweer veel te lang geleden dat ik mijn vorige verslag geschreven heb, dus ik ga even proberen een inhaal slag te maken. Drie weekend geleden was Marco me weer op komen zoeken in Parijs, alleen hebben we daar niet zo veel van gezien want we hebben ons zuidwaarts begeven om te gaan winkelen. Ik kon toch nog wel wat nieuwe warme kleren gebruiken, en met de kou van nu ben ik daar ook erg blij mee.

In de week daarna viel er opeens sneeuw uit de lucht! Dus de hele stad was hier ontregeld, ik dacht altijd dat we in Nederland niet kunnen omgaan met sneeuw, maar hier was het toch wel heel erg. Totaal geen openbaar vervoer meer boven de grond, veel wegen onbegaanbaar en file's op alle wegen die nog open waren. Lag er dan zo veel sneeuw? Nee, het was niet meer dan 5cm, maar als je zelfs daar niet op voorbereid bent is het blijkbaar een groot probleem. Er was ook helemaal niet van te voren gestrooid, en de meeste Parijzenaars gaven aan totaal overvallen te zijn door de sneeuw. Verdere gesprekken met andere mensen die uit verre streken komen wezen uit dat dit ieder jaar opnieuw gebeurt als het sneeuwt; iedereen is verrast en er wordt niets aan gedaan. Door de sneeuw werd het ook een vreemde week op het werk, want we mochten grotendeels het lab niet in vanwege de veiligheid. Veel mensen konden het werk niet bereiken, waaronder dus ook de beveiliging, de koks en onze bazen.

Op vrijdag is het me toch gelukt om op Gare du Nord te komen om naar Nederland te reizen voor carnaval. Met wat extra voorzorgsmaatregelen (heel veel tijd en een weekendtas ipv koffer) kon ik lopen naar de dichtstbijzijnde werkende metro. Door de sneeuw waren alleen ook veel treinen later, er kwam ik uiteindelijk pas na een reis van 8 uur aan op de plaats van bestemming. Eenmaal in Nederland had ik me op zondag helemaal ondergedompeld in Limburgse cultuur; met Kerboet (balkenbrij), Carnavalsoptocht in Neer, en Zoervleisj. Ik vond het een super geslaagde en lekkere dag. Gelukkig duurde mijn weekend nog ietsje langer want mijn trein ging pas op maandag weer terug. Ook dat was nog even stressen want door een gigantische vertraging miste ik mijn Thalys. Uiteindelijk ben ik maar naar Brussel doorgereisd waar ik nog mee mocht met een zeer verlate Thalys. Al met al dus een zeer slecht weekend om te treinen.

In de week erna was er weer een promotie op het werk, dus weer een borrel met lekkere hapjes en een leuk filmpje voor de kersverse PhD. In het weekend had ik afgesproken met een ander meisje uit het Europese project dat een paar dagen op stedentrip was in Parijs. We zijn samen vanaf Centre Pompidou naar de Notre Dame gelopen en hebben we onderweg nog wat gedronken om een beetje op te warmen. Daarna zijn we in Montparnasse gaan eten waarna we nog een avondwandeling door de buurt hebben gemaakt.

Het afgelopen weekend was Marco alweer in Parijs op bezoek, jippie. Dit maal hebben we ons iets meer toeristisch gedragen want we zijn naar de Eiffeltoren geweest. We waren ruim op tijd aanwezig en konden zo doorlopen bij de beveiliging; er was een aparte (lege) rij voor mensen met kaartjes. Vervolgens hebben we ons vermaakt met het maken van foto's totdat het ons te koud werd. Gelukkig mochten we naar boven voor de tijd die op ons ticket stond, en wederom stond er geen rij voor mensen met een ticket. Met de lift gingen we eerst naar de tweede verdieping. Vanaf daar kun je heel ver uit kijken over de stad (omdat het ook héél hoog is). We hadden heel erg geluk met het weer want het was mooi helder en droog, maar wel erg koud en met wind. Omdat het al donker was hadden we een prachtig uitzicht over de stad, waar ik vanaf een grote afstand toch geprobeerd heb te genieten. Vervolgens hebben we even binnen gezeten om op te warmen en onze eigen picknick te nuttigen. Van daar hebben we de lift naar de eerste verdieping genomen, waar ik toch met iets meer vreugd van het uitzicht genoten heb, ook al was dat een stuk minder spectaculair. Conclusie, leuk die Eiffeltoren maar toch echt te hoog voor mij. Eens maar nooit weer :P Maar wel de moeite waard hoor (en die e-tickets ook). Gelukkig zijn er altijd nog de foto's om naar te kijken, die zijn iets minder eng :P Het volgende monument dat we gaan bezoeken is hopelijk wat dichter bij de grond. Wat dat gaat zijn weet ik zelf ook nog niet, maar ik zal jullie op de hoogte houden van mijn avonturen.

Coucou, Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 159639

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: