Tourist in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Tourist in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Tourist in Parijs

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

20 Maart 2018 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal,

Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe update, deze keer vanaf mijn hotelkamer in het niet-zo-zonnige Spanje. Maar voor ik daar meer over vertel wil ik eerst eben terugblikken naar de afgelopen weekenden. Mijn laatste verslag ben ik geëindigd met mijn bezoek aan de Tour Eiffel. In het weekend daarna ben ik door gegaan op de touristische route en heb ik weer het Louvre bezocht. Dit maal was de Romeinse tentonstelling aan de beurt (en alle andere die daar rondom liggen). Ik vond vooral de beelden erg mooi. Maar ook erg indrukwekkend vond ik de Islamitische tentoonstelling, met houtsnijwerk, tapijten, mozaïek, en ook gedichten. Ja, gedichten! In verschillende islamitische talen werden gedichten voorgelezen terwijl men kon meelezen. Ik had ook nog een uitstapje gemaakt naar de Egyptische tentoonstelling omdat ik de vorige keer de echte mummie gemist had. Daar vond ik echter vrij weinig aan te zien, maar het idee dat die persoon al zo lang dood is is wel indrukwekkend.

In de week erna heb ik ook even het Nederlandse opgezocht en ben ik naar de Nederlandse borrel geweest. Maar in het weekend heb ik me weer ondergdompeld in de touristenwereld. Op vrijdag kwamen opa en oma namelijk op bezoek! In de middag moest ik eerst nog naar weer een PhD verdediging van een collega, maar 's avonds was het tijd voor familie. Op donderdag had ik al een Franse maaltijd voorbereid; coq-au-vin. Dat is kip (of eigenlijk haan) in rode wijnsaus. Op zaterdag waren we al vroeg uit de veren om wat van de stad te kunnen zien. We zijn begonnen bij de Notre Dame om vanaf daar de touristenbus te nemen langs de rest van de monumenten. De bus bracht ons over Concorde en de Champs-Élysées naar de Arc de Triomph, en vanaf daar naar de Eiffeltoren. Daar zijn we uitgestapt om dit metalen gevaarte vanaf Trocadero te bekijken en wat te lunchen; de cappucino was iets groter dan gepland. Daarna zijn we weer op de bus gestapt die ons naar het Louvre bracht. Onderweg kwam ik zelfs nog dingen tegen die ik niet gezien had, namelijk een juweliersbuurt met ook het Ritz. Bij het Louvre zijn we weer uitgestapt om het paleis te bekijken en een stukje van de tuinen (Tuileries) te ervaren. Van daar zijn we weer met de bus teruggekeerd naar de Notre Dame. We zijn de Seine overgestoken naar het touristische gebied om een leuk souveniertje te zoeken en iets te gaan drinken. Daarna zijn we crêpes gaan eten, want dat hoort er toch zeker ook bij. 's Avonds hebben we lekker uitgerust op de bank en de finale van wie is de mol gekeken. Jan :O op zondag was het helaas na het ontbijt alweer tijd voor opa en oma en aan de lange weg terug te beginnen. Ik vond het een super leuk weekend, en ik hoop jullie ook!

Het afgelopen weekend ben ik weer in Nederland geweest, dit maal omdat mijn tante 50 was geworden, dat moet natuurlijk groots gevierd worden. Maar eerst ben ik nog bij papa en mama op bezoek geweest, en daarna nog bij Dieny en John die 25 jaar getrouwd waren (proficiat!). Het was dus echt een dag vol familie, maar gelukkig wel super gezellig. De dag erna ben ik gaan schaatsen met Dance Fever, dat was al lang geleden! Gelukkig ging het schaatsen nog redelijk goed.

Op maandag begon mijn volgende avontuur, maar daarover meer in mijn volgende verslag. Tot snel!

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 159596

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: