Conferentie in San Sebastian, Spanje - Part 2 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Conferentie in San Sebastian, Spanje - Part 2 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Conferentie in San Sebastian, Spanje - Part 2

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

26 Maart 2018 | Spanje, San Sebastian

Dag 4 - Feestje

En om die reden heb ik vandaag de eerste sessies overgeslagen om iets langer te kunnen slapen. Ik weer van mijn ontbijt genoten en mijn posterpresentatie voor morgen geoefend. Verder heb ik weer de hele dag lezeingen gevolgd, maar ben ik toch maar wat eerder weggegaan. Ik heb een stukje over het strand gelopen en van de zon genoten. Nu heb ik even rust in het hotel voordat we zometeen naar het netwerkfeest gaan, inclusief eten (en drank). Ik ben benieuwd...

Dag 5 - Posterpresentatie

Vandaag ging de wekker alweer behoorlijk vroeg na het iets te gezellige feestje van gisteren. Het feest was in een discotheek aan het strand, met open bar en hapjes, een live band. Het was erg gezellig en ik heb allemaal nieuwe mensen leren kennen. Het was erg opvallend dat vooral alle afdelingshoofden en andere belangrijke mensen zich goed leken te vermaken :p Op de conferentie was vandaag de dag dat ik mijn poster moest presenteren. Er kwam een jury langs om te kijken wie dit het beste kon (niet ik) en verder kan iedereen langs lopen om vragen te stellen. Gelukkig bleken er genoeg mensen interesse te hebben in mijn project. Rond 3 uur waren we al klaar en ben ik verhuisd naar een hostel, dat past toch iets beter binnen mijn budget. Daarna ben ik wat door de oudstad en de winkelstraten gaan lopen, deze hebben soms echt de mooiste gebouwen, afgeschilderd tegen de zee of de omliggende bergen. Ik kijk uit naar morgen als ik een wandeltour ga doen, maar nu doen mijn voetjes pijn dus ga ik niet te veel meer doen. Het plan is om in een restaurant vlakbij te gaan eten... Dat is een soort van gelukt, het was niet echt een restaursant maar een bar met pintxos. Dit zijn kleine hapjes die op de bar staan, meestal een stukje stokbrood met salade, of een stukje vlees. Traditioneel gaan mensen op een soort kroegentocht en eten ze in elke bar een hapje, met een drankje erbij. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar wel lekker. Ik had gefrituurd spek, artichokharten, verse kipfilet, en gefrituurde groenten. Daarna ben ik lekker gaan rusten in het hotel.

Dag 6 - Toerist

Vandaag ben ik mijn dag begonnen met ontbijt in het hostel, en daarna met een wandeling. Ik ben langs de kust gelopen, en vervolgens over de boulevard langs het strand. Het weer zat helaas niet helemaal mee want het miezerde wat, maar ik ben natter geworden van de opspattende golven dan van de regen. In de haven ben ik ook in het mini-maritiemmuseum geweest, maar dat was tocn niet echt de moeite waard. Ondertussen zit ik weer even in het hostel uit te rusten want mijn voetjes doen toch wel pijn. Straks ga ik nog een wandeltocht door de stad doen met een gids ...

De tour was best interessant, maar helaas zat het weer een beetje tegen; het regende, hard. Gelukkig wist de gids een aantal plekjes waar we droog konden staan, waaronder een parkeergarage. Daar was in verschillende afbeeldingen de geschiedenis van de stad te zien. Na de tour ben ik weer pintxos gaan eten, dit maal in het oude centrum. En als afsluiting van de avond heb ik film gekeken in het hostel, ze hadden een groot scherm en netflix, was ook gezellig.

Dag 7 - De Terugreis

De weg terug naar huis verliep eigenlijk heel soepel, gelukkig. Ik was ruim op tijd op het vliegveld en had alle tijd. Eigenlijk valt er weinig over te zeggen.

Al met al heb ik van mijn tijd in San Sebastian genoten, ook al ben ik nog steeds uitgeput. Ik ben weer in een nieuw land geweest en mag weer een speldje in mijn wereldkaart steken, jippie. Helaas viel het weer wat tegen, ik dacht dat Spanje zo warm en zonnig was? Ik heb in ieder geval kunnen genieten van het eten, vooral vis, en door de pinxtos vanalles kunnen proberen. Het is een mooie streek om te ontdekken, maar als ik ooit nog eens terug ga wil ik wel beter weer :P

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 159645

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: