Pasen in Rouen - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Pasen in Rouen - Reisverslag uit Rouen, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Pasen in Rouen

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

08 April 2018 | Frankrijk, Rouen

Salut tout le monde,

Na mijn trip naar Spanje had ik niet veel tijd om bij te komen want de volgende reis stond alweer voor de deur. Dit keer gelukkig wel voor mijn eigen plezier en vooral de rust. Na een weekje werken, skypen, en sporten ben ik naar Gare du Nord gegaan om Marco op te wachten. Samen zijn we naar een ander treinstation gegaan om vanaf daar de trein naar Rouen te pakken. De treinreis naar Rouen viel een beetje tegen na alle luxe die ik ondertussen wel gewend was in de Thalys, maar we hebben het overleeft en zijn heelhuids aangekomen.

Rouen is een stad ten Noorden van Parijs gelegen in Normandië. Rouen wordt doorkruist door de Seine en heeft een grote haven. Daarnaast is het ook nog de hoofdstad van Normandië. Natuurlijk is dat niet waarom wij er naar toe gingen :p Wij waren voor geïnteresseerd in de oude charme van de stad.

Na een korte wandeling vanaf het station was dit al duidelijk aanwezig; straten met kinderkopjes en huisjes met houten balken. Onze airbnb bleek midden in dit oude deel van de stad te liggen, dus aan rustiek en charme geen gebrek. Persoonlijk deed het me nogal denken aan Duitsland of Oostenrijk, maar dat maakte het niet minder mooi. Maar terug naar het verhaal; onze slaapplaats was dus ook zo'n authentiek huisje. Na onze aankomst zijn we eerst maar eens iets gaan eten. In plaats van voor de lokale keuken te kiezen werd het pizza :P Op zaterdag zijn we de rest van het centrum van Rouen gaan verkennen en hebben we eigenlijk alle kerken, kathedralen en oude smalle straatjes al bezocht. Ik vond het onverwacht druk in de stad, maar dat gaf juist meer sfeer.

Behalve toeristische dingen bekijken hebben we zaterdag ook wat boodschappen ingeslagen voor de rest van het weekend. Daardoor konden we zaterdagavond lekker 'thuis' eten en aan de regen ontsnappen. Eerste Paasdag zijn we ook veilig binnen gebleven, want ook toen zat het weer tegen. En ik was eigenlijk ook wel toe aan wat rust. Dus we hebben ons vermaakt met Netflix en spelletjes (we hebben de The Game nog steeds niet gewonnen :(

Tweede Paasdag durfden we het eindelijk weer aan om naar buiten te gaan en hebben we nog een wandeling/ontdekkingstocht door het centrum gemaakt. We zijn opzoek gegaan naar een restaurant dat wel open was en hebben genoten van een lekker stukje vlees. In plaats van een gewone hamburger was die van mij gemaakt van paardenvlees (sorry), maar hij was wel erg lekker.

Dinsdags was de laatste dag alweer aangebroken en was het tijd om terug te keren naar Parijs. Dit keer niet met de trein, maar met de bus, omdat er een grote staking was van alle treinverkeer in Frankrijk. Uiteindelijk een prima keuze want de bus bleek een stuk comfortabeler te zijn en niet heel veel langer te duren.

En toen zat de mini-vakantie er dus alweer op. Ik heb wat uit kunnen rusten, maar iets langer en meer rust had ik ook zeker niet erg gevonden. Ik vond Rouen een erg leuke stad om rond te dolen, maar veel meer dan 2 dagen is er eigenlijk niet voor nodig, prima dus voor een weekendje weg. Het weer zat ons echt niet mee, dus we hebben er niet het meeste uitgehaald, met beter weer lijkt de stad me nog leuker.

Behalve reizen heb ik de afgelopen tijd ook nog Frans lessen gevolgd. Ja, dat lees je goed, ik heb eindelijk les! Iedere donderdag middag krijgen we met een klein groepje Franse les, daarnaast is er ook nog een beginnersgroepje. Hoe ik precies in de gevorderde groep beland ben snap ik ook niet helemaal, maar het niveau gaat me prima af. De lessen zijn zeer afwisselend, en er is voldoende plek om vragen te stellen. Hopelijk ga ik er veel aan hebben, maar vooralsnog zijn we de grammatica aan het herhalen (wat ook wel goed is, want sommige regels ben ik alweer helemaal vergeten).

Verder ben ik afgelopen vrijdag ook nog gaan rennen, waar ik al het hele week spijt van heb want ik heb nog steeds spierpijn. Maar het was zulk mooi zonnig weer dat het heerlijk was om buiten te zijn. Misschien moet ik de volgende keer een wandeling gaan maken bij lekker weer :P Gisteren heb ik ook nog volop genoten van het lekkere weer door met een flesje wijn in de zon op het gras te gaan zitten, lekker kletsen en genieten. Wel een beetje jammer eigenlijk dat het zulk goed weer is nu ik weer terug ben in Parijs. Steeds als ik wegga zit heb ik pech met het weer. Hopelijk wordt het tij de volgende weekenden gekeerd en heb ik ook eens goed weer op mijn tripjes. Op de planning staat nog Jeanine opzoeken in Manchester met mama, en een dagje Lille met collega's. Daarover dus meer in mijn volgende verslag!

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 159669

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: