Werken in Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Werken in Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Werken in Glasgow

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

16 Mei 2018 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hallo lieve lezers,

Het is alweer hoog tijd voor een nieuw reisverslag. Ik heb eindelijk weer even tijd gevonden om over mijn avonturen te schrijven. Mijn vorige verslag eindigde alweer zo'n 3 weken geleden, ook op een vrije dag. Ik zou bijna willen zeggen dat er hier op Pinksteren ook weinig te beleven valt, maar eerlijk gezegd ben ik nog niet buiten geweest vandaag (en ben ik dat ook niet van plan :p). Ik geniet vandaag vooral van de rust en de stilte, want de afgelopen tijd was erg druk.

Nadat papa en mama weg waren was het tijd voor de YRLS conferentie, waar ik maanden heb geholpen bij de voorbereidingen. Bij de drie-daagse conferentie heb ik twee dagen vooral achter de schermen gewerkt, en de andere dag heb ik zelfs als deelnemer mijn resultaten laten zien. Ik vond het ontzettend leuk om deel uit te maken van een internationaal team en zoiets op poten te zetten. Ik hoop dat ik volgend jaar weer tijd heb om te helpen.

Na het laatste feestje had ik maar weinig tijd om te slapen, want om 4 uur 's nachts zat ik al in de bus :O om op tijd bij mijn trein te komen. Rond het middaguur kwam ik aan in Nijmegen, met een kleine vertraging omdat er een trein een ree geraakt had. In Nijmegen heb ik heerlijk genoten van mijn vakantie en kon ik even tot rust komen, en niet (teveel) aan werk denken. Ik heb een heerlijke zonnige dag gehad met Leonie in het centrum, en een super leuk dagje met Mieke (en Marco) in Maastricht. Verder heb ik ook nog een dagje gewinkeld en om helemaal tot rust te komen zijn we met de dames van de familie naar de sauna gegaan.

De zondag erna was mijn vakantie helaas al weer over er moest er weer hard gewerkt worden. Vanuit Schiphol ben ik rechtstreeks naar Glasgow gevlogen voor de derde summer school van het BrainMatTrain project. Hier hebben we vooral lezingen gehoord over het starten van een nieuw bedrijf en werken in de industrie, dit alles vond ik niet heel boeiend. Wel erg interessant vond ik de workshop over presenteren, we leerden vooral technieken om een goede eerste indruk te maken. Ik heb er een hoop van opgestoken. Maar natuurlijk hebben we er niet alleen gewerkt, want anders zou ik er nu niet over vertellen :p

De eerste zondag zijn we eerst een wandeling door de Glasgow Botanic Gardens gaan maken, waar het (onverwacht) heerlijk zonnig was en de tulpen in bloei stonden. Daarna zijn we met alle studenten die er al waren iets gaan eten bij een bar/restaurant in de buurt. Met alle verschillende ruimtes deed het restaurant mij een beetje denken aan de bars in Galway (Ierland), ook veel groten van binnen dan het lijkt van buiten, maar dan met meer licht en openheid dan de Ierse cafés. Op maandag gingen we uiteten in een Indies restaurant, maar dat beviel met niet zo goed. Het eten was veel te pittig voor mij, ondanks dat ik één van de minst vurige gerechten gekozen had, ik heb het daarom ook maar vooral bij brood gehouden.

Dinsdag avond was een stuk meer naar mijn smaak, want niet alleen kregen we traditioneel Schots eten, ook werd er gedanst. Allereerst heb ik haggis geprobeerd, dat ik echt super lekker vond (ik wil alleen niet eens weten wat er in zit), gevolgd door een meat pie en een chocolade toetje. Nadat we onze buikjes rond hadden gegeten was het tijd voor traditioneel Schots volksdansen; we hadden een ceilidh [keej-lie]. Er was een driekoppige band die de nummers speelde en een schattig oud mannetje vol energie om de dansen te begeleiden. Het begin verliep wat stroef met meerde ronde-dansen, maar bij de rij-dansen kwamen we echt los en waren we niet meer te stoppen. Ik, en ook de rest, inclusief de begeleiders/bazen, hebben ons kostelijk vermaakt. Op woensdag zijn we weer Schots gaan eten, dit maal in een iets chiquer restaurant. Tot mijn grote vreugde trad er op een gegeven moment een echte doedelzak speler op en mocht ik zelfs met hem op de foto! Ook dit eten vond ik weer super lekker. De haggis was op een andere manier klaargemaakt, maar ook weer super lekker.

Naast al het eten in de restaurants hebben we nog een andere lokale culinaire verrassing gegeten: een gefrituurde Mars-reep. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er precies van vond, maar fantastisch was het niet, ik denk dat ik de originele niet-gefrituurde versie toch beter vind.

Maar ik heb niet alleen het lokale eten gezien, ik heb ook nog een paar dagen door de Schotse Hooglanden gereisd om wat van het landschap te zien. Daarover meer in mijn volgende verslag (anders wordt deze zo lang).

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 159681

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: