A flash of London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu A flash of London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

A flash of London

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

13 Juli 2018 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve lezers,

Ik weet niet meer zeker waar mijn vorige verslag geeindigd is, dus ik weet ook niet meer zeker of ik al verteld had dat ik naar Londen zou gaan. Anders bij dezen. De afgelopen week ben ik weer voor mijn werk op reis geweest, dit maal naar Londen dus. Daar heb ik eerst in het weekend deelgenomen aan een cursus (over het analyseren en modelleren van PET data), en daarna ben ik naar een conferentie over PET geweest. Ik heb ontzettend veel nieuwe dingen geleerd, mijn hoofd is er nog steeds vol van.

Vorige week vrijdag begon mijn reis. Omdat ze op de vliegvelden iets te vaak staken in Frankrijk ben ik met de trein gegaan. Dat ging niet helemaal zoals gepland; ik liep behoorlijke vertraging op. Het was de eerste dag van de zomervakantie in Frankrijk, en daarnaast waren er ook nog eens allerlei materiele problemen in verschillende landen. Op Gare du Nord krioelde het dan ook van de mensen die moesten wachten. Ik was al gewaarschuwd voor de langere wachtrijen, maar deze chaos had ik niet verwacht. Door alle vertragingen waren de wachtrijen voor de Eurostar (trein Parijs-Londen) ontzettend lang, en heb ik dus ook erg lang moeten wachten. Uiteindelijk vertrok mijn trein zo'n 2 uur later dan gepland, en ik kwam ik met een zelfde vertraging aan. Gelukkig was mijn hotel erg dicht bij het station. Ik heb eerst mijn koffer achtergelaten en ben daarna opzoek gegaan naar avondeten, want ondertussen was het al 8 uur (Engelse tijd). Mijn keuze viel op fish&chips, makkelijk, snel, en betaalbaar. Daarna wilde ik toch nog iets van mijn avond maken en heb ik een rondje door de buurt gelopen. De grootste attractie was toch wel King's Cross Station, niet vanwege het station, maar vanwege Harry Potter. In de boeken vertrekt vanaf perron 9.3/4 de Zweinsteinexpres. Op het station is dan ook een HP winkel, ik kon het natuurlijk niet later er naar toe te gaan. Helaas had ik geen tijd om in de rij te gaan staan om mijn foto met trolley en sjaal te laten nemen. Daarna was het al tijd om naar bed te gaan, want ook al was het weekend, mijn dag zou vroeg beginnen.

Zaterdag werd ik wakker in mijn veel te warme kamertje. Op de derde verdieping van het hotelletje (zonder lift), in een hoekje was mijn domein; net iets groter dan de gemiddelde bergkast, maar van alle gemakken voorzien. Er was een bed, klerenkast, wasbak, tv, en waterkoker, dat laatste kan natuurlijk niet ontbreken in een Engels hotel. 's Ochtends kreeg ik een Full English breakfast voor mijn neus gezet, maar gelukkig ook nog wat muesli. Daarna ging ik naar het Imperial College, de locatie van de cursus. De dag was erg intens, maar vooral super interessant, want alles was relevant. Over de cursus zal ik verder niet te veel doorgaan. Wel leuk om te vertellen, deze was inclusief avondprogramma. Zaterdags zijn we ergens naar het Noorden van de stad gegaan, ik weet niet meer precies waar, maar we zijn er door Hyde Park naar toe gelopen, zo heb ik toch nog iets van de stad kunnen zien. We kregen hamburgers, pizza en er was een open bar. Het was een erg gezellige avond. Maar het programma op zondag was toch nog net wat leuker; we gingen dineren op een boot in de Thames (rivier door Londen, red.). De avond opende met een glaasje champagne en werd vervolgd met een erg "kazig" 3-gangen diner. Op het menu stonden een voorgerecht van kaasballetjes, een hoofdgerecht van gevulde kipfilet (met kaas) en een toetje van chocolademousse met een creme. Daarna konden we van de zonsondergang genieten op het bovendek. Het was prachtig om te zien hoe de lichten in Londen een-voor-een aangingen. Ik heb ontzettend genoten van het uitzicht en het gezelschap. Want ook al ging ik alleen naar de cursus, ik heb ondertussen heel wat mensen leren kennen in het veld.

Maandag was de laatste dag van de cursus en tevens ook de eerste dag van de conferentie. Omdat ik een kamer zou delen met mijn baas (=bazin), werd het dus ook tijd om van hotel te ruilen. Mijn nieuwe plekje was op de campus van het Imperial College, in een studenten kamer. Een heel stuk ruimer dus, en tevens ook een stuk luxer. We hadden namelijk een prive badkamer en daarnaast ook nog twee losse bedden, bureaus en kledingkasten. Er was zelfs gedacht aan ventilatoren en een waterkoker. Daar bovenop is de campus ook nog eens erg mooi en voelt het wel speciaal om in zulke oude gebouwen te slapen. Maar ook hier was ik natuurlijk niet voor niets, er moet ook gewerkt worden. De conferentie (NRM2018) was bij Kings College, vlakbij de London Eye. Twee verschillenden campussen in een week tijd dus, beide vrij bekend. Ook bij de conferentie was een gedeeltelijk avondprogramma. Dit begon met een receptie met open bar. Daarna zijn we met een groepje kennisen van mijn baas wat gaan eten; indisch. Het was erg lekker, maar ik was blij dat ik gevraagd had wat het minst pittige gerecht was.

Op dinsdag moest er zelf voor het avondeten gezorgd worden. Aangezien het ook de avond van Frankrijk-Belgie was, wilde veel mensen liever voetbal kijken dan eten. Ik stond er dus alleen voor, maar na al die dagen omgeven te zijn door mensen was dat juist wel even lekker. Ik ben gaan eten bij een iets te dure Italiaan, maar het was wel erg lekker. Daarna heb ik vroeg naar het hotel gegaan om heerlijk op bed te liggen en serie te kijken. Erg vermoeiend zo'n cursus en congres. 's Woensdag was veruit mijn favoriete dag. Niet alleen moest ik mijn poster presenteren (waar helaas niet zo veel belangstelling voor was), maar daarnaast gingen we ook een rivercruise maken. Bij het opstappen werden we begroet door een live band op de boeg van de boot en een glaasje champagne. Bijna direct na ons vertrek gebeurde er iets spectaculairs; de Tower Bridge opende voor ons! Dit is die iconische blauwe brug in Londen (waarvan iedereen denkt dat hij London Bridge heet). Helaas werd het voetbal live uitgezonden in de grote eetzaal, maar gelukkig was daar net geen plek meer voor mijn groepje, wij mochten beneden zitten. Heerlijk kletsen over vanalles en af en toe van het uitzicht genieten. We zijn een paar keer op-en-neer gevaren langs de olympische stadia en Greenwich terwijl we ons diner kregen, dat toch iets minder in de smaak viel. Er werd geopend met pate op toast, maar gelukkig ook allerlei lekker smaakjes brood (olijven, tomaat, kruiden, knoflook). Daarna volgde steak met puree (van iets wits :P), en als afsluiting een assortiment toetjes, waarin een hevige handel onstond aan onze tafel (iedereen had zijn eigen voorkeur). Het entertainment was niet helemaal aan mij besteed, dus ben ik naar de boeg van de boot gegaan. Daar heb ik heel lang zitten praten met verschillende mensen en van het heerlijke weer en het fantastische uitzicht genoten. Als afsluiting moest de boot natuurlijk ook weer terug onder de brug door. Inmiddels was het allang donker en was de Tower Bridge (en de rest van de stad) helemaal verlicht. De brug ging opnieuw voor ons open, en opnieuw heb ik er van genoten, het voelde erg speciaal.

Donderdag (gisteren) was alweer mijn laatste dag in Londen. Na de conferentie zijn we naar het station gegaan, omdat we erg vroeg waren waren we erg blij dat we ons ticket konden ruilen. HIerdoor kwam ik twee uur eerder thuis dan gepland. Na die drukke en vermoeiende week was dat wel erg lekker. Maar voor rust is nog even geen tijd want op dit moment zit ik alweer in de volgende trein. Vanochtend heb ik even gewerkt, vooral om weer up-to-date te zijn met alle emails, en nu ben ik onderweg naar papa en mama in Macon. Ik ga voor een weekendje bij ze op bezoek op de camping; een mini-vakantie dus. Helaas betekend dat dus wel dat ik mijn hele middag weer in een trein doorbreng, en zondag mijn hele avond. Maar toch is het idee wel fijn om tussendoor even rust te hebben, ik kijk er naar uit. Hopelijk dus snel meer over mijn avonturen in Macon.

Gr's Pauline

ps. Sorry voor het gebrek aan correcte accenten, ik weet niet hoe ik die toevoeg op dit apparaat. Gebruik jullie fantasie dus maar en denk ze erbij :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 159652

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: