Einde van de reis - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Einde van de reis - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Einde van de reis

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

04 Februari 2016 | Oostenrijk, Innsbruck

Beste lezers,

Na al mijn indrukken van de stad Innsbruck de eerste dag, was het de tweede dag van mijn reis tijd voor een bezoek aan het lab. Hier ben ik eigenlijk de hele dag geweest, waarna ik maar besloten had om terug te wandelen naar het centraal station om onderweg nog wat bezienswaardigheden mee te pikken. Er waren namelijk nog enkele dingen die nog op mijn verlanglijstje stonden die ik de vorige dag alleen vanuit de bus gezien had. Eén daarvan was de triomfboog die nogal een vreemde locatie midden op de weg leek te hebben. Omdat het nogal een grauwe en regenachtige dag was, en ik best uitgeput was ben ik daarna snel genoeg naar het hostel teruggekeerd.

Hier heb ik me de rest van de avond vermaakt met de andere gasten, waarbij we onder andere reis verhalen hebben gedeeld en natuurlijk de beste dingen om te doen in Innsbruck. Hier kwam uit naar voren dat ik enkele kerken gemist had die de moeite waard waren, en verder dat de verschillende kabelbanen de berg op toch wel ieders favoriet waren.

De volgende ochtend had ik me dus ook voorgenomen om deze dingen toch ook nog van mijn lijstje af te strepen. Allereerst ben ik weer naar Schloss Ambras gegaan, maar ditmaal lopend. Het was een korte wandeling die toch behoorlijk stijl was. Mijn tocht voerde mij door het besneeuwde park bij het kasteel, wat de moeite toch zeker waard maakte. Na de ochtendwandeling ben ik terug gekeerd naar het centrum om daar de gemiste kerken alsnog te bezoeken. Hoewel er enkele kleine kerkjes waren die vooral van buiten mooi waren, was toch de dom het meest indrukwekkend van binnen. Na dit religieuze vermaak in de ochtend heb ik mijn dag in Innsbruck afgesloten met een kopje thee en een stukje chocolade taart.

De bus bracht me weer snel naar het vliegveld waar alles gladjes verliep. Na een random drugtest, van mijn koffers, kan ik terugkijken op een zeer geslaagd tripje.

Gr's Pauline