Vakantie - Belcastel en Rodez - Reisverslag uit Naucelle, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Vakantie - Belcastel en Rodez - Reisverslag uit Naucelle, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Vakantie - Belcastel en Rodez

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

15 Augustus 2017 | Frankrijk, Naucelle

Hallo allemaal,

... Op maandag ging de wekker weer vroeg, voor op de vakantie dan, uitslapen doen we nog steeds. Dit maal zijn we op weg gegaan naar Belcastel. Dit dorp behoort ook tot de oude vestigingsdorpen zoals die hier in de buurt wel meer te vinden zijn. Behalve een dorpje is hier ook een kasteel, dat we eerst bezocht hebben. Dit bleek nog gewoon bewoond te zijn maar wel open voor het publiek. Tot onze verrassing kregen we een heel boekwerk met informatie over het kasteel in het Nederlands! Het kasteel was heel mooi gerestaureerd waarbij zoveel mogelijk oorspronkelijk elementen behouden zijn gebleven. Verder was het aangekleed met meubilair en ander accesoires. Ik vond het erg mooi om te zien, zeker de moeite waard om te bezoeken. Mocht je nu fan zijn van kastelen, er is ook een hotelkamer beschikbaar met zwembad. Waar dit precies verstopt zat weet ik niet helemaal, want er was niets van te zien. Maar zoals ik al zei, het was netjes gerestaureerd en op hele slimme manier.

Daarna zijn we de afdaling naar het dorpje begonnen. Door het hele dorp verspreid staan verschillende kunstwerken, die samen een leuk geheel vormen. Maar nog veel mooier is het dorp zelf, dat eigenlijk ook weer uit een sprookje lijkt te komen. Ik weet dat ik dit al vaker heb gezegd, maar dit dorpje spant de kroon is steekt met kop en schouders boven de anderen uit. Er zijn vele steile smalle straatjes met trappen. De gebouwtjes zijn allemaal van steen, en samen met het uitzicht vormen ze een prachtig geheel. Van beneden in het dorp kijk je zo op het kasteel uit, precies zoals op de ansichtskaarten. Na een wat moeizame zoektocht naar lunch (we waren te laat) hebben we de klim naar boven gemaakt, en daarna zijn we naar Baraqville gereden. Hier bleek echter niets te zien te zijn, zo weinig dat we niets eens uitgestapt zijn. Gelukkig waren we er niet voor omgereden want het lag gewoon op de route. Ook deze dag hebben we weer afgesloten een barbecue, vooral omdat we nog veel eten over hadden van de vorige dag.

Dinsdag hebben we het weer rustig aangedaan. 's Ochtends hebben we in de zon gezeten en gezwommen, later op de dag zijn we gevlucht voor de regen en spelletjes gaan doen in de voortent. Mijn cadeautjes zijn dus goed van pas gekomen, alle spelletjes zijn gespeeld en goedgekeurd. Nu moet ik me gaan klaar maken voor een volgende thema avond op de camping, dus later meer ...

Gr's Pauline