Texel 101 - Reisverslag uit Texel, Nederland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Texel 101 - Reisverslag uit Texel, Nederland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Texel 101

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

01 November 2017 | Nederland, Texel

Lieve Lezers,

Ik heb even tijd om rustig te gaan zitten en mijn reisverslag van de afgelopen vakantie te schrijven. Ik heb nu tijd omdat ik geen internet heb en dus vrij weinig andere dingen kan doen, het koffer is alweer uitgepakt en de was is weer schoon. Dus eindelijk tijd om te schrijven, helaas betekend dit ook dat ik niet terug kan lezen wat ik de vorige keer ook al weer geschreven had.

Ik weet dat ik de vorige keer schreef dat ik binnenkort op vakantie zou gaan, ik kan me echter niet herinneren of ik nu al over het weekend ervoor had verteld of niet. Dus dan nog maar heel even in het kort, Marco was in Parijs. We zijn samen gaan winkelen omdat ik geschiktere schoenen nodig had om mee te nemen naar Texel. Verder hebben we van de rust genoten en ons vermaakt met films en spelletjes. Voor dat weekend had ik trouwens op dinsdag nog mijn presentatie gegeven over Parkinson en PET scans, als onderdeel van ‘public engagement’ voor mijn EU-beurs. Dit was erg leuk om te doen, en gezien niemand in slaap viel denk ik dat het publiek het ook wel leuk vond. Op donderdag had ik weer een sessie om Frans te oefenen.

Vlak voor ik naar Nederland ging voor de vakantie was het nog behoorlijk druk. Mijn koffer stond op dinsdag avond al helemaal ingepakt omdat ik later niet echt meer een kans daartoe zou hebben. Woensdags was er namelijk een eerste bijeenkomst voor het YRLS (Young researchers in life sciences), een conferentie in Parijs voor en door jonge mensen in de levenswetenschappen. Omdat dit een internationaal congres is is de gehele organisatie in het Engels, waardoor ik ook van nut kan zijn. Ik had er eigenlijk niet zo veel zin in, want met ACTIF heb ik op zich al genoeg te organiseren, maar omdat ACTIF sponsort hoort het er bij. Eenmaal daar was het echt een verademing, er waren heel veel buitenlanders, en de voertaal was echt Engels. Het was fijn om gewoon weer even alles te snappen en tips en tricks uit te wisselen met mensen in het zelfde schuitje. Op donderdag stond er een borrel van ACTIF op het programma, met als thema Halloween. Het was wederom erg gezellig.

Vrijdag was de grote dag dan eindelijk daar; vakantie! Na een lange reis die ietsje langer duurde dan gepland ben ik veilig aangekomen in Nijmegen. Zo dicht bij Halloween kon een horror-momentje natuurlijk niet ontbreken; ik zat helemaal alleen in een oude Belgische stoptrein. Eenmaal in Roosendaal aangekomen gingen de deuren niet automatisch open (deze bleken handmatig te gaan, met een hendeltje) en keek ik uit op een donker en verlaten perron dat ook nog eens onder constructie was. Gelukkig kwam er wat meer leven om me heen toen ik het perron begon af te lopen op weg naar te trap. Eén van de andere deuren ging ook langzaam open (die had vast hetzelfde probleem met de deur) en ook de rest van het station begon zich te roeren. Daarna was alles gewoon weer bekend en is het prima verlopen.

Op zaterdag ben ik (met Marco) bij opa en oma op bezoek geweest om opa’s verjaardag te vieren. Daar werden we getrakteerd op een heerlijk stuk Limburgse vlaai en veel gezelligheid. Daarna zijn we nog gezellig frietjes gaan eten bij papa en mama. Gezelligheid alom dus. En daar hield het niet bij op want op zondag stond mijn verjaardagsfeestje gepland. Huh? Dat was toch al lang geleden? Precies, maar plannen is moeilijk :P Dus precies 3 maanden na mijn verjaardag was het eindelijk tijd voor mijn feestje. We hebben gezellig gekletst, echte Limburgse vlaai gegeten en een spelletje gedaan. Helaas ging de tijd weer veel te snel voorbij en ik kijk al weer uit naar de volgende keer dat ik hen weer zie. Bedankt allemaal!

Maandag was dan eindelijk het begin van de vakantie aangebroken, ons reisje naar Texel. Toch best wel spannend want het was de eerste keer samen op vakantie. Gezien we beide nog leven is het goed gegaan :p Maandag zijn we net na de middag vertrokken naar Den Helder vanwaar we de veerboot naar Texel hebben genomen. Het duurde allemaal net wat langer dan gedacht waardoor we helaas bijna een uur moesten wachten op de boot, maar gelukkig hadden we thee en koekjes bij ons. Op de boot zijn we natuurlijk alvast van het uitzicht gaan genieten en vooral ook al goed uitgewaaid. Eenmaal op Texel moesten we dit helemaal doorkruisen om bij ons huisje te komen, dat ergens in de Noordelijke punt lag. Het huisje zag er prima uit en was klein maar knus, vooral ook door de openhaard. Maandagavond zijn we gaan uit eten om het begin van de vakantie te vieren.

De volgende dag hebben we een uitstapje naar Den Burg gemaakt, het grootste dorp van het eiland. Onder andere om boodschappen te doen, maar ook om hout te halen voor onze openhaard. We hebben natuurlijk ook direct de kans gegrepen om het dorp te bekijken. Dit bleek ook nog eens aardig groot te zijn met behoorlijk wat souvenirwinkels en winkels voor wol producten. Er wordt wel eens gezegd dat er meer schapen dan mensen wonen in Ierland, maar ik heb toch zeker veel meer schapen op Texel gezien dan in Ierland vorige maand. Ik vermoed dus dat deze stelling daadwerkelijk waar is op Texel (over Ierland ben ik twijfelachtig). Verder was er ook een grote hoeveelheid winkels die outdoor producten (zoals jassen) verkocht, wel een vereiste met zoveel wind en regen. Na de wandeling door het centrum hebben we ons gewarmd aan chocomel (in de Hema, ja zo groot is het drop) om ons vervolgens naar huis te begeven. We hebben in ons huisje gekookt, de haard aangemaakt en ‘A nightmare before Chistmas’ gekeken (want Halloween).

Daar wil ik het voor nu even bij laten. Dus cliffhanger naar de volgende aflevering …

Groetjes Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 159620

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: