Milaan en Genua - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Milaan en Genua - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Milaan en Genua

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

07 December 2017 | Italië, Castellanza

Buongiorno allemaal,

Helaas ben ik alweer een tijdje terug uit Italië, maar jullie hebben nog steeds een verhaaltje van mij te goed, dus tijd voor mij om mijn tripje opnieuw te gaan beleven.

Mijn reis begon op vrijdag na mijn werk. Onderweg naar het vliegveld was het een beetje stressen want het ov werkte niet echt mee (wat een verrassing), maar gelukkig kwam daarna alles goed. Nadat ik veilig geland was had ik ruim de tijd om mijn trein te gaan zoeken, en eenmaal op het station van Castellanza stond Erwin mij gelukkig op te wachten. We zijn eerst samen naar zijn (gedeelde!) kamer gegaan om even bij te komen en ons klaar te maken voor de rest van de avond/nacht. Om 12 uur zaten we samen met een aantal andere internationale studenten in de bus om uit te gaan in Milaan. Nu is was het al een hele tijd geleden dat ik uit was geweest, maar ik was nog nooit met Erwin uit geweest, dus een primeur. Het was een super gezellige avond met gezellige mensen, niet zulke goede muziek, veel (slecht) dansen en ook nog wat alcohol. Waar ik de energie vandaag heb gehaald weet ik eigenlijk zelf ook niet, maar het was het zeker waard. Uiteraard was het behoorlijk laat voordat we uiteindelijke in onze bedjes lagen; ik in die van zijn kamergenoot die er een paar daagjes niet was.

De zaterdag zijn we dus begonnen met een gat in de dag slapen :P Na de middag hebben we ons met de trein naar Milaan begeven om de stad bij daglicht te gaan verkennen. Eerst zijn we gaan lunchen, gefrituurde broodjes, gevuld met dingen (lekker vaag :P). Helaas was het een druilerige koude dag, maar we hebben toch alle hoogtepunten kunnen bezichtigen. Vooral de dom en de galerie zijn bekend, maar ik moet bekennen dat ik die ook niet eens kende, oeps. Tussendoor hebben we vooral veel gegeten en gedronken, om op te warmen maar ook gewoon omdat eten er nu eenmaal bij hoor in Italië. Na wat gezoek hadden we uiteindelijk een tentje gevonden om te dineren; pasta. 's avonds hebben we met Erwin's vrienden een film gekeken in de filmzaal, lekker lui bankhangen dus. Om 12 uur was het tijd om te zingen, maar dat hebben we Erwin toch maar bespaard. Om zijn verjaardag te vieren zijn we maar naar bed gegaan om wat bij te komen :P

Zondag's zijn we de dag weer op een zelfde manier begonnen. Gelukkig was het een stuk zonniger, en daarmee ook direct een stuk drukker in de stad. We hebben nog wat andere dingen in Milaan bekeken, waaronder het kasteel en het bijbehorende park. Verder hebben we weer van alles gegeten, zelfs een ijsje. 's Avonds zijn we met vrienden van Erwin pizza gaan eten, super gezellig. We probeerden op tijd naar bed te gaan, als voorbereiding op de dag erna, maar door wat problemen met slaapplekken lukte dat toch niet helemaal. We konden een matras lenen want de kamergenoot was terug, maar de leenheer zat in het café.

Op maandag werden we dus na een iets kortere nacht dan gepland wakker. Op naar de trein die ons naar de bus zou brengen. In alle vroegte zijn we dus (alweer) op de trein naar Milaan gestapt om daar een bus naar de rand van het land te nemen; eindbestemming Genua. Dit is een grote havenstad aan de Middellandse zee. Hier hebben we door het historische centrum gelopen en alle oude gebouwen ontdekt. Natuurlijk hebben we ook hier weer smakelijk gegeten. Toen we het wel een beetje gehad hadden met oude gebouwen zijn we naar het aquarium gegaan, één van de grootste van Europa. We hebben behoorlijk wat zeedieren gezien en ons prima vermaakt. Ondertussen was de avond gevallen en hebben we nog een Rondje door Genua gemaakt, maar nu met alle verlichting aan. Ons avondeten hebben we buiten op straat genuttigd, in de kou, maar daar smaakte het gelukkig niet minder door. (We zaten gewoon aan een piepklein tafeltje buiten het restaurantje). Omdat het nog wel even duurde voor dat onze bus weer terug zou gaan zijn we nog maar een ijsje gaan eten, dit maal wel binnen. Daarna zijn we weer met de bus terug gegaan naar Milaan, vanwaar we de trein naar Castellanza hebben genomen.

Op dinsdag hebben we een beetje op de campus rondgehangen en zijn we een Italiaanse sandwich gaan eten. Even uitrusten dus. Daarna begon helaas mijn reis terug naar Parijs weer. En op woensdag mocht ik doodmoe gewoon weer aan het werk.

Ondanks dat van slapen niet echt heel veel gekomen is kan ik wel terug kijken op een super leuke tijd. Het was erg gezellig om Erwin weer te zien en te ontdekken waar hij de afgelopen tijd geweest is en daarnaast ook nog eens samen Genua te ontdekken. Helaas heb ik wel nog een Italiaanse traditie overgeslagen; aperativo (als ik het goed schrijf). Dus dan moet ik nog maar een keertje terug gaan naar Italië :P Er zijn nog genoeg andere steden om te verkennen. Maar voorlopig even niet, want ik heb de afgelopen tijd toch wat veel gereisd.Gelukkig komt Marco aankomend weekend op bezoek, wat betekend dat ik helemaal nergens naar toe hoef. Daarna ga ik naar Frankfurt en daarna is het al Kerstvakantie, die ik natuurlijk in Nederland door ga brengen.

Ik vergeet trouwens helemaal wat er nog allemaal gebeurd is nadat ik terug kwam uit Italië. Op woensdag had ik een vergadering na mijn werk, voor dat congres. Donderdag besloot ik dat ik ook ooit rust nodig had, en ben ik dus 's avonds maar niet meer weggeweest. Want op vrijdag zat ik alweer in de trein naar Nederland. Daar heb ik vooral ontzettend veel geslapen om een beetje bij te komen. Eigenlijk zijn we alleen de deur uit geweest om bij vrienden van Marco op bezoek te gaan, erg gezellig. Na het weekend heb ik nog even hard gewerkt om mijn eerste abstract af te krijgen voor de deadline, maar ook dat is gelukt. Hopelijk heb ik dus binnenkort nog meer nieuws over tripjes. Maar daarover te zijner tijd vast meer. Voor nu vind ik het wel weer even goed geweest. Ik hoop jullie weer een update te geven nadat ik in Frankfurt geweest ben. Tot snel!

Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 159597

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: