Zomer in Frankrijk - Reisverslag uit Mâcon, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Zomer in Frankrijk - Reisverslag uit Mâcon, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Zomer in Frankrijk

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

28 Juli 2018 | Frankrijk, Mâcon

Hallo allemaal,

De laatste keer stopte mijn verhaal in de trein onderweg naar papa en mama, niet in Nederland ditmaal, maar naar hun vakantieadres; een camping in de buurt van Macon, Frankrijk. Deze stad ligt helemaal aan de rand van de Bourgogne. Op het treinstation werd ik opgehaald door papa en mama, en we zijn direct naar het restaurant van de camping gegaan om wat te eten, mijn keuze viel op Boeuf Bourgignon. Het was erg lekker. 'S Avond hebben we lekker bij de caravan zitten kletsen. Op zaterdagochtend moesten we alweer vroeg uit de veren (voor een vakantiedag dan), want we gingen een boottochtje doen over de kanalen in de buurt. Op de boot konden we van het uitzicht genieten en werd ons ook nog eens een complete Franse lunch voorgezet, inclusief (veel) wijn. Het was erg leuk om te doen. Omdat het 14 juli was, de Franse nationale feestdag zijn we 's avonds naar het vuurwerk gaan kijken. Geheel volgens Franse traditie begon dit weer veel te laat :P Zondag hebben we een heerlijke rustdag genomen, lekker lui zijn en lezen of samen puzzelen. We zijn ook nog even het zwembad ingeweest. Toen was het helaas al tijd om weer terug te keren naar Parijs en weer gewoon te gaan werken.

Gelukkig niet voor lang, want op woensdagavond kwam Leonie langs. Ik had gezorgd voor lekker soepje en verder hebben we nog wat gekletste. De volgende dag hebben we het ook rustig aan gedaan en hebben we door de hitte niet zo veel gedaan. Wel hebben we genoten van een Thaise lunch en zijn we naar een park in de buurt gelopen. En natuurlijk hebben we ons prima vermaakt met kletsen.

En toen was het alweer bijna weekend. Omdat ik bijna jarig was had ik alvast een feestje gegeven voor mijn collega's, omdat ik met mijn verjaardag al op vakantie was. Ik had iedereen gevraagd om buitenlands eten of drinken met een verhaal mee te nemen. Het is heel normaal dat je gasten met eten en drinken mee nemen dat ter plekke genuttigd wordt, er wordt niet verwacht dat de gastheer/vrouw alles betaald. Het eten was allemaal super lekker; er was nasi, pizza, gebakjes en veel cider. Ik was dan ook behoorlijk verbaasd toen ik mijn worteltaart wilde serveren maar mij die afgenomen werd en ik op een stoel moest gaan zitten. Mijn collega's gingen voor mij zingen en ik kreeg zelfs een cadeau; een erg dik kookboek over Frans gebak (in het Engels). Ik moest wel beloven mijn creaties mee te nemen naar het werk :P

In de week erna heb ik vooral de voorbereidingen getroffen voor de vakantie. Ik heb mijn koffer alvast ingepakt en ben gaan winkelen om de laatste dingen te kopen. Verder ben ik maar liefst twee keer gaan zwemmen, vooral omdat het nog steeds erg warm was. Het koude water was steeds heerlijk. En op zaterdag ochtend ben ik op de trein naar Nederland gestapt. Maar later meer over mijn avonturen in Nederland en op vakantie in Duitsland.

Groetjes Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 159783

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: