Even rust... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Even rust... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Even rust...

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

01 Juli 2018 | Frankrijk, Parijs

Hallo Allemaal,

De afgelopen tijd is er eigenlijk niet zo veel gebeurd om over te schrijven. Marco is maar liefst twee keer op bezoek geweest en ik ben een weekend in Nederland geweest. Verder zijn Mieke en een vriendin ook nog op bezoek gekomen.

Samen met Marco ben ik nog een keer naar het Luxembourg park geweest waar we van het heerlijke weer genoten hebben. Met Mieke heb ik de Japanse cultuur in Parijs verkend. We zijn twee keer geweest eten in de Japanse straat en hebben een bezoek gebracht aan de Koreaanse supermarkt. Daarnaast hebben we ook nog de Jardin du Palais Royal verkend, die niet zo bijzonder was eigenlijk. Wel leuk om te zien was een kunstwerk dat daar net naast staat; "Les Deux Plateaux" van Daniel Buren. Dit zijn zwart-wit gestreepte palen van verschillende hoogtes, wel een leuk gezicht.

In mijn 'vrije' weekend had ik een tocht door Parijs met gids, geregeld door de Franse les. Het thema van dit bezoek was de bruggen van Parijs. Ik heb helaas een groot deel niet begrepen, want de gids praatte veel te snel, maar nog erger; hij gebruikte héél véél jaartallen. Best logisch natuurlijk, maar omdat ik steeds bezig was met rekenen over welk jaar het ging had ik alweer de rest van de zin gemist. Niet het grootste succes dus. Gelukkig zat het weer wel mee en was het zonnig en warm (misschien wel iets te warm).

Tijdens mijn weekend in Nederland heb ik van mijn verjaardagscadeautje van vorig jaar mogen genieten; een dagje naar de Efteling met Marco. Samen hebben we genoten van de achtbanen en alle andere attracties. Ik heb een super leuke dag gehad XD

Dit weekend ben ik weer naar het Louvre geweest, om zo veel mogelijk te zien nu het nog kan. Als ik straks 26 ben moet ik er namelijk voor gaan betalen, dus ga ik liever nu dat nog niet hoeft. Ik ben naar de tentoonstellingen over beelden geweest, die over meubilair en aankleding, en die over kunst in Egypte en het bijna-Oosten (geen idee wat dat is). Een tweede reden om naar het Louvre te gaan is de hitte hier. Het hele weekend is het hier namelijk al meer dan 30 graden! In het Louvre kon ik even ontsnappen aan de zon en de hitte.

Verder ben ik ook nog op een uitje van het werk geweest. Iedereen die in het gebouw werkt ging naar Saint-Rémy-lès-Chevreuse voor twee dagen. Op donderdagmiddag begonnen we met praatjes van de belangrijke mensen om daarna een pauze in te lassen voor de voetbalwedstrijd (Frankrijk vs ???). Ik ben natuurlijk zo ver mogelijk weg gebleven, en ben lekker buiten gaan kaarten met andere collega's, gelukkig waren er meer mensen die wilden vluchten :P Na de wedstrijd was het tijd voor posterpresentaties van alle technici in het lab. Als afsluiting van de dag was er een zeer luxe diner, met maar liefst 6 gangen :O Een amuse (visballetje), voorgerecht (puree van iets), hoofdgerecht (bief met warme komkommer en rijst), tussengerecht? (kaasplankje), toetje (fruitsalade), en koffie/thee met een bonbon als afsluiting. Op de kaas na was het prima eten, maar echt fantastisch was het helaas niet. Daarna was het natuurlijk tijd voor een feestje, want bijna iedereen bleef ook in het hotel slapen.
De volgende dag was het tijd voor de presentaties van alle studenten. Iedereen kreeg precies 3 minuten om zijn hele project uit te leggen. Gevolgd door een weer een veel te uitgebreide lunch (4 gangen); amuse (tomatensalsa), voorgerecht (avocado/selderij puree), hoofdgerecht (vis met wortelpuree), en toetje (crème brûlée). Eigenlijk zou er ook nog koffie/thee na komen, maar daar was geen tijd meer voor in het uur lunchpauze dat we kregen. De dagen werden afgesloten met nog meer praatjes van belangrijke mensen. We waren mooi op tijd voor het eten weer thuis, al had ik na al dat eten weinig honger meer.

Op het werk ben ik momenteel druk bezig met een groot experiment en volg ik nog steeds Frans-lessen. En de afgelopen week ben ik ook druk geweest met de voorbereidingen voor mijn volgende reisje. Aankomen vrijdag vertrek ik namelijk naar Londen voor een week. Ik ga eerst een cursus volgen en direct daarna door naar een conferentie. Ik heb er wil zin in en hoop dat ik veel zal leren dat ik kan gebruiken in mijn onderzoek. Helaas zal ik waarschijnlijk niet veel tijd hebben om Londen te verkennen want het programma zit goed vol, ook in de avonden. Gelukkig ben ik wel al vaker in Londen geweest en is het dus niet echt een probleem. Al ga ik natuurlijk wel mijn best doen om toch nog iets te zien. Dus later hopelijk meer over Londen.

Fijne vakantie iedereen! (Ik moet er nog even op wachten).

Gr's Pauline

  • 01 Juli 2018 - 19:42

    Corry :

    Hoi Pauline, je moet veel reizen voor je werk he. Wordt dit dan ook helemaal vergoed door je werk of moet je een gedeelte zelf betalen?
    Sorry dat ik nieuwsgierig ben , maar ik heb me dit al een hele tijd al afgevraagd.
    Ik wens jullie ook een mooie en relaxte vakantie.
    Ik moet helaas nog 2 maanden wachten.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 159727

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: