Dagje sightseeing - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Dagje sightseeing - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Dagje sightseeing

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

02 Februari 2016 | Oostenrijk, Innsbruck

Beste lezers,

Onlangs ben ik voor 2,5 dagen naar Innsbruck geweest voor een sollicitatiegesprek. Deze kans heb ik natuurlijk aangegrepen om het leuke met het nuttige te combineren. Mijn tijd in Oostenrijk heb ik dus naast een uitgebreid bezoek aan een onderzoekslab ook bestaat aan toeristje spelen in Innsbruck. Ik vond het een sfeervolle mooie stad, met een zeer bijzondere ligging.

Mijn reis begon op dinsdagmorgen, toen ik in alle vroegte in Eindhoven op het vliegtuig bent gestapt, vanwaar ik rechtstreeks naar Innsbruck gevlogen ben. Vanuit het vliegtuig was er een prachtig uitzicht over de bergen en het dal van de Oosterrijkse Aplen. Ik vond het echt overweldigend mooi om alles zo van boven te zien. Eenmaal geland was het maar een kort tripje met de bus naar hartje Innsbruck, waar ik maar direct een kaart heb aangeschaft die toegang geeft tot (bijna) alle bezienswaardigheden, zeker een aanrader. Ik heb dan ook de hele dag volop gebruikt gemaakt van mijn Innsbruck Card.

Vanuit het centraal station heb een eerst een stukje met de sightseeing bus afgelegd, die rondjes rijdt door de stad terwijl er informatie over de stad gegeven wordt. Mijn eerste stop van de dag was het Gouden Dak, dat ik eerlijk gezegd nogal vond tegenvallen. Het is namelijk meer een goudkleurig afdakje boven een balkon, dat vooral van historische waarde is. Ik was wel blij verrast door de leuke kleine straatjes in het centrum die me naar het gouden dak gevoerd hadden. Dit pittoreske deel van de stad zag er zeer mooi uit omgeven door de eeuwig zichtbare bergen.

Na een korte wandeling door de Hofgarten was het tijd voor een langer tripje met de bus naar Schloss Ambras. Dit kasteel vond ik vooral erg mooi van buiten, grenzend aan een park en omgeven door een prachtig besneeuw bos. De binnenkant vond ik persoonlijk niet zo bijzonder omdat er vooral tentoonstellingen werden gehouden, onder andere over wapens en alledaagse objecten. De meest bijzondere zaal, gevuld met portretten was helaas gesloten voor de inrichting van een nieuwe expositie.

Na dit redelijk korte bezoek aan het kasteel heb ik mijn ontdekkingstocht van Innsbruck weer voort gezet met de bus, die me naar een uitzichtpunt bracht. Vanuit hier was er een mooi uitzicht over de stad Innsbruck, aan de voet van een ski springschans. Deze korte stop werd gevolgd door een langere reis met de bus. Dit maal het rondje afmakend om weer bij mijn allereerste stop uit stappen, om vanaf daar de Nordkette Bahn te nemen de berg op. Het eerste stuk van de reis werd afgelegd in cabines die verbonden waren in een soort treintje. Redelijk onderaan op de berg (zo'n 600/700 meter) ben ik uitgestapt om de Alpen Zoo te bezoeken. Ik heb het hele park in record tijd doorgelopen omdat er toch behoorlijk veel dieren zijn die een winterslaap houden. Maar het was wel een lekkere wandeling, en er was genoeg gelegenheid om van het uitzicht te genieten.

Na deze onderbreking heb ik mijn tocht verder omhoog voortgezet. Eerst nog een stuk met de "trein", waarna overgestapt moest worden op een echte kabellift. Deze bracht me tot 2256m hoogte, vanaf waar ik een spectaculair uitzicht over Innsbruck had. Hier heb ik dan ook ten volle van het heerlijke weer genoten door buiten in de zon een lekker kopje thee te drinken. Ondanks de zon lag er toch nog sneeuw boven op de berg, en was er zelfs een heuse ijsbar.

Na deze lange dag werd het eindelijk tijd om mijn hostel op te zoeken, dat aan de rand van een woongebied lag. Ondanks de ietwat verre locatie van het centrum, was het een heel gezellig hostel met prima voorzieningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Innsbruck

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 159752

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: