Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Wenen

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

28 Juli 2016 | Oostenrijk, Wenen

Dit jaar zijn papa en mama weer op vakantie in Slovenië. Nu vind ik 3 weken met hen op vakantie wat lang, maar een weekje lijkt me best prima te doen, al kon ik natuurlijk ook niet omdat ik bezoek had van mijn vrienden uit Umeå.

De reis begon op woensdag; Erwin en ik vertrokken in de ochtend met de trein naar Schiphol van waar we naar Wenen vlogen. Want Slovenië bleek toch best lastig te bereiken dus een goede gelegenheid om een bezoekje te brengen aan Wenen. Aan het eind van de middag kwamen we eindelijk in Wenen aan konden we op weg gaan naar ons hostel. Hier hadden we een kamer vond ons tweeën gereserveerd. Het hostel lag wat uit het centrum, maar met de metro was alles toch goed te bereiken. Na onze spullen achtergelaten te hebben zijn we eerst iets gaan eten in de buurt van het hostel. Wat? Een Wiener schnitzel leek ons toch wel een must als we in Wenen waren. Daarna zijn we met de metro naar het centrum gegaan waar we gewoon rond zijn gaan lopen. We hadden geen vooropgesteld plan, maar liepen gewoon van het ene mooie gebouw naar het andere. Met deze tactiek hebben we eigenlijk het hele centrum bezichtigd, alles mooi verlicht met lampjes. We hebben de avond afgesloten in het hard rock café, waar we hebben genoten van de atmosfeer.

We zijn vroeg naar bed gegaan omdat we niets van onze korte tijd in wenen wilde verspillen. Na een ontbijten zijn we dan ook snel weer op weg gegaan naar het centrum, waar Erwin een verrassing voor me had (vanwege mijn verjaardag). Hij bracht me naar een goede chocolade winkel, waar ik iets lekker mocht uitzoeken. Helaas bleek de winkel nog gesloten toen we aankwamen, dus zijn we eerst maar naar Schönbrunn gegaan. Dit was wel een stukje reizen, maar we hadden tijd genoeg. Bij Schönbrunn aangekomen hebben we vooral de tuinen bekeken, die ook erg mooi zijn. Daarna hebben we een tweede poging gedaan om chocolade te kopen ,die wel succesvol was. Vanuit daar zijn we eerst gaan lunchen en daarna opzoek gegaan naar de ijszaak die zo goed was dat het er zelfs om 10 uur 's avonds nog druk was. Toen was het helaas al tijd om ons naar het treinstation te begeven vanwaar we door zouden reizen richting Slovenië. In Graz werden we opgehaald door onze ouders, en hebben we het laatste stukje van onze reis afgelegd met de auto. Helaas was het weer iets minder goed, lees regen, toen we eindelijk aankwamen, maar de ontvangst was er niet minder hartelijk door.

Ik vond het een mooie reis, en ik hoop in de toekomst de kans te krijgen meer van dit soort stedentripjes te maken.

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 159733

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: