Galway - Universiteitsstad in Ierland - Reisverslag uit Galway, Ierland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Galway - Universiteitsstad in Ierland - Reisverslag uit Galway, Ierland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Galway - Universiteitsstad in Ierland

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

12 Oktober 2017 | Ierland, Galway

Lieve Lezers,

Ik mag alweer een nieuw pinnetje toevoegen aan mijn mooie landkaart. Op het moment schrijf ik jullie namelijk van Galway, in het Westen van Ierland. Maar laten we eerst even terugspoelen naar hoe ik hier gekomen ben. Mijn vorige verslag was na een lekker lui weekend, dat ik ook wel nodig had voor wat er allemaal ging en gaat komen. In het kort, ik heb eigenlijk elk weekend wel iets gepland; ik krijg bezoek of ben zelf op reis.

Voordat het weekend was ben ik eerst nog gaan zwemmen. Ik wil kijken of ik dat weer op kan pakken en zo lekker kan blijven sporten. Ik moet bekennen dat ik het toch echt leuker vind dan rennen, maar rennen heeft wel als voordeel dat het wat socialer is. Zwemmen en praten is toch wat moeilijker dan rennen en praten :p Verder heb ik me nog een avond vermaakt met een borrel van ACTIF. Het was erg gezellig om met iedereen te kunnen praten; directe collega's, maar ook mensen uit de besturen van andere verenigingen.

Het weekend van anderhalve week geleden, na mijn vorige verslag dus, ben ik weer even naar Nijmegen gegaan voor een bliksembezoek. Tijdens dit bliksem bezoek heb ik gezellig spelletjes kunnen spelen met Mieke, gepoold met Marco, en geluncht met mijn ouders. Ik vond het een erg leuk en gezellig weekend, hopelijk jullie ook!

Daarna had ik een weekje de tijd om weer opnieuw mijn koffer in te pakken. Dit maal toch wel de grote versie want ik blijf meer dan een week weg. Op zaterdagochtend veel te vroeg vertrok ik met mijn collega en huisgenoot (dat is één en dezelfde persoon) naar het vliegveld. Gelukkig verliep dat heel soepel en liep zelfs alles op het vliegveld gesmeerd. En niet alleen dat, we mochten ook nog eens als eerste aan boord, het voelde een beetje als een VIP behandeling. Na zo'n twee uurtjes vliegen zijn we veilig geland in Dublin, Ierland. Beetje jammer wel dat Galway helemaal aan de andere kant van het land ligt, dus direct door naar de bus. Deze toch dwars door het land duurt zo'n 3 uur, langer dus dan de vlucht op zich.

Eenmaal aangekomen in Galway zag het hotel er wel een luxe uit. Ik schrok een beetje van de portier en de hoeveelheid mensen in pakken. Eenmaal binnen kreeg ik echter al snel het idee dat dit niet de normale kledij in het hotel was maar dat er een trouwfeest plaatsvond in het hotel. Gelukkig maar want ik voelde me toch wel sjofel met mijn spijkerbroek en sneakers.

... Skype pauze ...

Die avond ben ik in een Italiaans restaurantje gaan eten, op aanraden van een van de andere PhD-studenten die in Galway gebaseerd zijn. Iets eerder dan de rest van de groep, maar door het overslaan van de lunch kon ik daar niet op wachten. De pizza was in ieder geval erg lekker. Daarna ben ik samen met de PhD-studenten naar een Aziatisch restaurantje gegaan om de summer school goed in te luiden.

Om jullie geheugen op te frissen, bij het BrainMatTrain project zijn 15 PhD-studenten betrokken die verspreid over 7 steden werken. Het uiteindelijke doel van het project (dat een Horizon2020 project is) is om met gebruik van biomaterialen bij te dragen aan een betere therapie voor Parkinson. Vier keer komen we bij elkaar, steeds op een andere plek, om te praten over de voortgang en lezingen te volgen van experts. Deze keer zijn we dus allemaal naar Galway afgereisd voor de summer school.

Deze begon afgelopen zondag. Na een uitgebreid ontbijt in het restaurant en een ochtendwandeling was het tijd voor de eerste workshop, namelijk in presenteren. Daarna was het even tijd voor ontspanning, met een busje werden we naar het kartcentrum gebracht. Daar hebben we ons allemaal een halfuurtje uit kunnen leven en alle frustraties eruit kunnen gooien voor het officiële deel begon. Ik vond het in het begin wat eng om te doen, want die dingen kunnen toch best wel hard, daarna was het erg leuk, en uiteindelijk werd het wat saai, een half uur was te lang voor mij. Ik heb het niet eens slecht gedaan, want ik werd derde (van de zes meiden). De avond werd afgesloten met een diner in het hotel, waarbij we drie gangen kregen en een glas wijn (in tegenstelling tot op de vorige summer school, dus we waren erg blij, we blijven studenten hè).

Veel drinken kon niet (en doe ik ook niet, ik ben braaf :p) want op maandag ochtend begonnen de eerste lezingen. Het was een intense dag maar zeer leerzaam. Daarover, en de dagen erna, meer in mijn volgende verslag dat hopelijk snel volgt.

Groetjes,
Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 159747

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: