Kerst!!! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Kerst!!! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Kerst!!!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

07 Januari 2018 | Nederland, Nijmegen

Salut allemaal,

Zo mijn tweede verslag schrijf ik er gewoon achteraan :p deze keer over alle dingen kerst. Allereerst de kerstlunch op het werk. Hiervoor moest iedereen een gerecht of iets anders (bestek etc) meenemen. Zoals te verwachten viel was er veel te veel eten. Voor de verandering was dit redelijk goed georganiseerd, want iedereen moest aangeven wat hij mee wilde gaan nemen en zelfs de hartige en zoete dingen werden gescheiden. Persoonlijk vond ik het doodzonde dat de 'toetjes' niet direct op tafel kwamen, maar het was alsnog erg lekker. Zelf had ik een stroopwafelkwarktaart gemaakt die er echt fantastisch uitzag! Helaas was het eten er van iets minder fantastisch want de bodem bleek te hard om door te krijgen, waardoor alleen de crème gegeten kon worden :( Gelukkig bleek deze wel ook in de smaak te vallen. Naast heel veel eten waren er ook cadeautjes, een groot deel van de collega's deed mee aan de Secret Santa, waarbij er dus lootjes getrokken worden. Ik weet nog steeds niet wij iets voor mij gekocht heeft, maar ik kreeg twee flessen lekkere douchecrème. Daarnaast was er ook nog een tombola, waarbij de verschillende relatiegeschenken die de afdeling had gekregen gewonnen konden worden. Het ging dus vooral om tassen, mokken, pennen en paraplu's. Maar het beste eraan is toch wel dat alle winnaars een cake/taart moeten bakken. Minstens één keer per maand is er dus voor de hele afdeling iets lekkers :) Prima idee!

Direct aansluitend aan de kerstlunch op het werk ben ik dus naar Frankfurt gegaan om daar de kerstmarkt te bezoeken en mijn vrienden weer te zien (zie vorige verslag). Dus een heel weekend vol Kerst.

Daarna volgde een korte week werken, met een symposium op maandag en dinsdag, een PhD-verdediging op donderdag en vrij op vrijdag. De 22ste ben ik naar Nederland gereisd om op mama's verjaardag thuis te kunnen zijn. Zaterdag ben ik met Marco op pad gegaan om de laatste had te leggen aan mijn kerstcadeautjes terwijl papa, mama en Guido Erwin op zijn gaan halen. Ik moest nog even wachten totdat ik Erwin weer zag want die had eerst nog een surprise party met zijn vrienden, maar ik had hem dan ook als laatste nog gezien in Italië.

Eerste Kerstdag heb ik samen met Marco bij mijn familie gevierd. Ondanks dat het anders was dan andere jaren was het toch erg gezellig. We hebben uitgebreid gegeten en van elkaars aanwezigheid genoten, ik tenminste wel. Al voelde het wel heel vreemd Guido en Jeanine er niet bij waren was het wel erg fijn dat Marco er wel was. Na het eten hebben we cadeautjes uitgepakt. Dankjewel allemaal! Mijn favoriete cadeau was toch wel mijn kerstsokken! :P Verder hebben we nog spelletjes gespeeld met ontploffende cadeautjes en veel te moeilijke woorden.

De volgende dag zijn Marco en ik na het ontbijt (met kerstsokken) naar zijn ouders gegaan om daar nogmaals Kerst te vieren. Ditmaal zonder cadeautjes maar daarom zeker niet minder gezellig. Er werden eerst spelletjes gespeeld en daarna lekker gegourmet. De avond werd samen afgesloten voor de tv met de top2000. De volgende dag hebben we ons naar Nijmegen begeven om daar een tijdje te blijven (ondertussen had ik wel genoeg in de auto gezeten).

Verder heb ik in de vakantie nog een middagje doorgebracht bij Mieke om weer gezellig bij te kletsen; ik wilde alles horen van haar laatste avontuur in Japan. Daarnaast hebben Marco en ik een escape room gedaan met zijn vrienden, waaruit we veilig weer ontsnapt zijn. Ook das was erg gezellig. Een ook Leonie werd niet vergeten deze vakantie, samen zijn we gaan lunchen, hardlopen en avondeten. Ik heb me prima vermaakt, al moet ik toch echt iets harder gaan rennen. Dit soort dagen laten me toch weer merken hoe erg ik iedereen mis in Nederland. Ik hoop dus dat er nog vele van dit soort dagen zullen volgen.

Als afsluiten van mijn vakantie in Nederland was het nog oud-en-nieuw. Dit hebben Marco en ik eveneens bij zijn vrienden gevierd. We hebben spelletjes gedaan en zelfgemaakte (niet door mij) oliebollen en appelflappen gegeten. Het was vreemd om weer eens echt te oud-en-nieuw te vieren want de afgelopen jaren heb ik steeds gewerkt. De volgende ochtend kon ik natuurlijk niet wegblijven bij mijn familie en zijn we hen een gelukkig nieuwjaar gaan wensen. De dag daarna was het helaas alweer tijd om terug te keren naar Parijs.

Al met al heb ik een heerlijke kerstvakantie gehad die veel te kort duurde. Na alle feestelijkheden had ik eigenlijk nog wel een paar dagen nodig om weer bij te komen. Gelukkig was het de afgelopen dagen op het werk rustig want het merendeel van de collega's had nog vakantie. Helaas waren het ook koude dagen op het werk want de verwarming deed het niet :( Ondertussen is het alweer weekend en zit ik weer alleen in Parijs. Ik heb vooral mijn achterstand in huishoudelijke dingen bijgewerkt en eindelijk uitgerust. Voor de komende weken staat er ook nog niet veel op het programma dus ik heb even rust. Gelukkig zijn er wel nog leuke dingen om naar uit te kijken want er staan al meerdere tripjes naar Nederland gepland en een bezoekje hier in Parijs van opa & oma en papa & mama, en natuurlijk van Marco.

Als goede voornemen hoop ik iets vaker tijd vrij te maken voor mijn reisverslagen :P

Gr's Pauline

  • 07 Januari 2018 - 19:30

    Corry :

    Allereerst de beste wensen voor 2018.

    Hoi Pauline, wat fijn dat je toch nog zo vaak en Nederland bent en dat je nog steeds veel tijd met je vrienden omgaat en natuurlijk dat het ook nog zo goed gaat tussen jou en Marco.

    Maar eigenlijk wacht ik nog steeds op je foto"s die je een paar episodes eerder beloofde.
    Verder geniet ik nog elke keer van je verhalen en kijk er ook nog steeds naar nieuwe uit.

    Verder is nog alles goed hier op de Slek.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 159738

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: