Conferentie in San Sebastian, Spanje - Part 1 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Conferentie in San Sebastian, Spanje - Part 1 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Conferentie in San Sebastian, Spanje - Part 1

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

26 Maart 2018 | Spanje, San Sebastian

Dag 1 - De reis

Als je het goed herinnert hield mijn vorige verslag op na mijn weekend in Nederland en heb ik nooit verteld over mijn terugreis. Dat komt omdat ik rechtstreeks door ben gegaan van Nederland naar Spanje voor mijn allereerste echte conferentie (EMIM). 'S Ochtends vroeg ben ik op de trein naar Nederland gestapt om met de Thalys naar Parijs te gaan, om vanaf daar in een ruk door te vliegen naar San Sebastian in het Noorden van Baskenland. Helaas ging de helaas reis totaal niet zoals gepland, door een grote stroomstoring lag het halve spoornet in het Westen van Nederland plat, waardoor het eerste deel van mijn reis rampzalig verliep. Ik kon niet bij mijn Thalys komen, maar belande toevallig net op tijd op Schiphol om daar maar een halte eerder al in mijn trein te stappen. Gelukkig maar dat ik op tijd vertrokken was. Eenmaal in de thalys verliep het ook niet helemaal lekker, want die maakte een omweg via Leiden, waar we vervolgens meer dan een uur stil bleven staan. Uiteindelijk ging de zaak wel weer rollen en kwam ik met bijna twee uur vertraging aan in Parijs. Ik had een vrij ruime marge om mijn vliegtuig te halen, maar die was ondertussen helemaal verspeeld. In Parijs aangekomen schrok ik even want er bleek sneeuw te liggen, maar dit maal deed het ov het wel gewoon. Iets later dan gepland kwam ik dus uiteindelijk toch aan op het vliegveld, waar alles snel en soepel verliep, eindelijk even rust. Ook de vlucht zelf was snel en soepel, we kregen zelfs een hapje en drankje onderweg. Ik moet trouwens wel zeggen dat we ook in de Thalys goed verzorgd werden en een maaltijdpakket kregen (salade, water, toetje, snacks). Eenmaal geland in Bilbao hadden we net de bus gemist, en moest er dus een uur gewacht worden. Om half 10 waren we eindelijk in het hotel. Niet zomaar een hotel maar een erg chique 4-sterren hotel. Na een korte inspectie van de kamer die ik deel met mijn bazin zijn we eerst maar iets gaan eten, gelukkig is het altijd tijd voor tapas hier :P Daarna zijn we lekker het bed ingedoken.

Dag 2 - De eerste dag

Vanochtend kon ik even een beetje uitslapen, want ik hoefde pas om 11 uur bij de conferentie te zijn, dus er was genoeg tijd om van het ontbijt te genieten en even rustig wakker te worden. Ik heb de hele dag een workshop gehad, en ben behoorlijk moe nu. Maar ik wel al een lekkere wandeling van het conferentiecentrum (Kursaal) naar het hotel gemaakt, en ook de ontstuimige zee bewonderd. Het is behoorlijk koud en vooral erg winderig hier, maar gelukkig geen sneeuw (meer). Voor de rest van de dag staat nog eten in het restaurant van het hotel op het programma; alleen :(, en uitrusten voor morgen. Dan is namelijk de eerste echte dag, met presentaties en lezingen. De dag begint vooral vroeg, dus ik wil een beetje optijd naar bed, als dat mogelijk is. Maar nu eerst zal ik maar eens lekker gaan douchen zodat ik zometeen fris iets kan gaan eten. ...

Het douchen was heerlijk; het is een echte regendouche. Het eten was ook erg lekker, alleen misschien wat weinig. Een voorgerecht erbij had ook nog best gemogen, maar ver de rpijs kan ik zeker niet klagen. Ik had vis (Heekfilet) met groetenprut en brood, een glas witte wijn en als toetje crême brulee (al leek die meer op brood met melk), en als afsluiting thee. Nu lig ik lui op bed, even genieten van de rust.

Dag 3 - Poeh

Omdat ik gisteren geen tijd had en totaal vergeten ben mijn verhaaltje te schrijven moet ik dat vandaag maar even inhalen. De dag begon heel vroeg omdat ik ook al vroeg bij de conferentie moest zijn. Ik heb wel de tijd genomen om te genieten van een ontbijtje dat ik eens niet zelf hoefde te maken, dat smaakte prima. De dag begon met een workshop en daarna een speeddate sessie om andere onderzoekers re leren kennen, daarna volgde pas de officiele opening. De rest van de dag was gevuld met meer lezingen, die tot 9 uur doorgingen. Dit betekend dat ik dus ook meer dan 12 uur op de conferentie was, die afgesloten werd met een borrel en pintxos. Vandaar dus ook dat het zo laat was geworden.

... Lees verder in Part 2

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 159748

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: