Druk druk druk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

26 Juni 2017 | Frankrijk, Parijs

Lieve lezers,

De afgelopen dagen heb ik het behoorlijk druk gehad, dus hopelijk ook weer genoeg om over te vertellen. Laten we beginnen bij het begin; vorige week woensdag. Toen heb ik namelijk weer een conversation exchange gehad. Dit houdt in dat je met iemand afspreekt om een ander taal te oefenen. In mijn geval was dit dus Frans, en mijn gesprekspartner wilde graag Nederlands oefenen. We hebben een heel gezellig gesprek gehad, en ik heb goed kunnen oefenen met uitspraak en het sneller vormen van zinnen. Dit zijn natuurlijk nog hele makkelijke zinnen, maar ik hoop natuurlijk dat ik op deze manier wel beter word. Gelukkig kon deze Fransman wel goed Engels, dus konden we elkaar ook nog uitleggen wat er precies fout ging. Het beviel uiteindelijk zo goed dat we deze week weer afgesproken hebben. Ik heb ik in ieder geval veel aan het gesprek gehad, dus ik kijk er naar uit.

Nu een kleine sprong naar het vorige weekend (dus niet afgelopen weekend, maar dat daarvoor). Toen was Marco namelijk weer op bezoek. Super leuk! Op vrijdag avond hebben we eerst samen een quiche gemaakt, want ik vind het toch wel leuk om de Franse keuken een beetje uit te proberen (Als ik alleen ben vind ik dat zo zonde). Daarna zijn we snel door gegaan naar het centrum. Zelfs hier in Parijs kom ik mensen tegen; John (mijn danspartner uit Nijmegen) was in Parijs voor zijn werk. Met z'n allen zijn we gezellig wat gaan drinken op het terras. Het was een heerlijk warme avond en ik heb me prima vermaakt.

Op zaterdag zijn Marco en ik samen een nieuw deel van Parijs gaan ontdekken, namelijk de buurt Montmartre rond de Basilique du Sacré-Cœur. Ik was wel al eerder bij de Sacre Coeur en de Moulin Rouge geweest, maar had niet nog echt de buurt verkend. Om op verkenning te gaan wilden we eerst graag met het treintje vanaf de Mouling Rouge omhoog rijden naar de Sacre Coeur, helaas ging dat niet helemaal zoals gepland want het treintje was al volgeboekt door een bus bejaarden. Onze wachttijd hebben we toen maar besteed aan het verkennen van de omgeving. En natuurlijk het eten van een ijsje, want het was een bloed-hete dag. Daarna gingen we op weg met het treintje naar boven, lekker lui dus want zo hoef je niet te lopen en zie je ook nog wat van de omgeving. Eenmaal boven aangekomen zijn we eerst de Sacre Coeur en vooral het uitzicht over Parijs gaan bewonderen. Sacre Coeur bevindt zich namelijk op een heuvel (Montmartre, de martelaarsberg). Vanuit daar zijn we doorgelopen naar de Place du Tetre. Dit is een bekend plein waar veel kunstenaars verzamelen om schilderijen van en voor de toeristen te maken. Daar hebben we lekken genoten van de atmosfeer die er hangt, waar een koel drankje natuurlijk niet bij kon ontbreken. Na nog een kleine ontdekkingstocht van de buurt was het tijd om te gaan eten. Dit maal werd het toch een keer de Franse keuken. Ik vond het eten oke, maar stiekem niet echt super lekker. Misschien had ik iets te hoge verwachtingen voor Bœuf bourguignon, maar ik moet bekennen dat ik lekkerdere gegeten heb (en nog wel in Nederland). Gelukkig viel het toetje iets minder tegen, maar met chocolade of gebak ben ik al snel tevreden :P Na ons culinaire avontuur zijn we weer met het treintje bergafwaarts gegaan, om van daar de metro terug te nemen.

Op zondag ging de wekker helaas weer vroeg, er was werk aan de winkel. Ik had namelijk geregeld (via een soort van marktplaats) dat ik een paar eetkamer stoelen kon gaan ophalen. Eerst hebben we een wandeling gemaakt naar het afhaaladres. Daarna begon het leukste deel, de stoelen moesten namelijk weer mee terug. Maar hoe? Zonder auto was dat toch best een uitdaging. De oplossing leek ons om ze dan maar uit elkaar te halen en als bouwpakketjes mee te nemen (lang leve Ikea). Het uit elkaar halen duurde wat langer dan verwacht, maar uiteindelijk lukte het toch. Daarna zijn we lekker met al onze spullen naar de dichtstbijzijnde bushalte gelopen, want stiekem zijn 6 stoelen toch wel zwaar. Na een avontuurlijk rite met de bus hebben we het uiteindelijk toch gered. Helaas moesten ze daarna ook allemaal weer in elkaar gezet worden. Maar het resultaat is nu dus wel dat ik er 6 stoelen bij heb, dus er kunnen mensen zitten. Beetje jammer dat er nog geen tafel is om aan te gaan zitten, maar het begin is er. 's Avonds hebben we ons voor het eten weer aan een andere keuken gewaagd, maar dat ging ook niet helemaal volgens plan. Ik blijk toch niet zo goed te zijn in het maken van Fish&Chips. Gelukkig was het resultaat nog wel eetbaar, maar de vis is toch maar de oven in gegaan. Helaas zat het weekend er toen alweer op, maar het afscheid was gelukkig niet voor lang.

Daarnaast had ik ook nog genoeg andere dingen om me bezig te houden. Dinsdag ben ik namelijk benoemd tot het bestuur van Actif, de PhD-studenten vereniging. Dit bestuur stelt niet heel veel voor, maar ik vind het wel leuk om me bezig te houden met het organiseren van (sociale) activiteiten, Dance Fever heeft me aangestoken. Het eerste evenement moet nog gepland gaan worden, maar de ideeën zijn er wel al. Binnen het bestuur ben ik de vice-voorzitter en communicatie verantwoordelijke. Behalve leuke en leerzame activiteiten organiseren zal ik ook af en toe een presentatie moeten geven. Ik hoop op deze manier in ieder geval wat meer mensen te leren kennen, maar ook om contacten op te doen voor het werk. Twee vliegen in één klap dus.

Naast Actif heb ik me de afgelopen tijd ook veel bezig gehouden met dansen. Zoals al eerder gezegd dans ik twee keer per week met collega's, allerlei verschillende dansen die je in paren doet. De laatste tijd hebben we extra hard geoefend voor het optreden, spannend dus. Ons optreden was in de kantine van het werk tijdens Fête de la musique, waarbij ook onder andere het koor en een bandje van het werk optraden. Het optreden ging uiteindelijk super goed, en het was erg leuk om te doen. Ik vind het jammer dat de lessen er bijna op zitten, maar ik hoop dat ik volgend jaar door kan gaan.

Op donderdag avond begon voor mij al het weekend, want ik heb weer de trein naar Nederland genomen. Eerst ben ik naar papa en mama gegaan. Ik heb gezellig met mama kunnen lunchen en daarna ben ik naar Nijmegen gegaan om gezellig met Mieke te kletsen. Maar daar hield het niet mee op, want daarna was de laatste activiteit van Dance Fever van dit jaar; de barbecue. Ook hier heb ik gezellig bij kunnen kletsen. Je kunt je vast wel voorstellen dat ik daarna wel toe was aan wat rust, dus ik heb lekker op de bank Harry Potter gekeken. 's Zaterdags was er nog een Dance Fever activiteit, namelijk het actief leden uitje (voor alle mensen die commissie hebben gedaan). Wat we gingen doen was nog een verrassing. Het werd uiteindelijk een super leuke dag! Eerst zijn we gaan lasergamen, dus lekker als kleine kindjes spelen. Daarna stond glow-in-the-dark midgetgolf op het programma, een prima activiteit om nog meer te kletsen :P Het volgende onderdeel was levend Cluedo, super leuk opgezet spel waarbij we de bestuursleden vragen moesten stellen om erachter te komen wie de mascotte vermoord had. Het bleek Leonie te zijn, help! Het officiële programma werd afgesloten door pannenkoeken eten, jammie!!! Dit werd gevolgd door het officieuze deel; samen bord spelletjes spelen. Ook daar heb ik me prima mee vermaakt.

Op zondag ging de wekker helaas alweer heel vroeg, want er vond een KasCo plaats (kas controle), zo heb ik mijn uitje van de vorige dag tenminste verdiend. Na het tellen van de centjes ben ik met Marco weer naar Limburg gereden om de verjaardag van Fred (oom) te vieren. Dus weer een kans gehad om bij te kletsen. Helaas zat daarna mijn weekend er weer op en ben ik weer huiswaarts gekeerd. En toen was het alweer maandag, vandaag dus. De komende tijd staan er nog een aantal dingen op het programma, want woensdag staat de volgende language exchange gepland. Verder staan de laatste danslessen op het programma, en ook alweer mijn volgende tripje. Aankomende zondag zal ik namelijk naar Marseille gaan om een cursus te volgen die ik nodig heb voor mijn werk. Ik vond het natuurlijk super jammer dat deze cursus alleen in Marseille in het Engels gegeven werd :P Ik hoop maar dat het er niet te warm wordt en dat ik ook nog de kans krijg om wat van d stad te zien. Na mijn tripje staat een bezoekje van Mieke gepland, waar ik heel erg naar uit kijk. Daarna is het de beurt aan Leonie. Dus genoeg tijd om weer bij te kletsen en samen Parijs te gaan ontdekken.

Voor mijn volgende verslag hoop ik jullie dus te kunnen overladen met zonnige reisverhalen. Maar voor het zover is moet ik eerst nog een weekje werken.

Tot snel,
Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 159712

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: