De afgelopen weken - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu De afgelopen weken - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

30 November 2017 | Frankrijk, Parijs

Lieve lezers,

Het is ondertussen alweer een hele tijd geleden dat ik een reisverslag schreef, oeps ik moet dit echt beter gaan bijhouden. Maar er is een reden voor mijn nalatigheid, ik heb het in de weekend, avonden en op het werk behoorlijk druk gehad de afgelopen tijd.

Eerst maar eens mijn weekenden bespreken dan. Het weekend nadat ik terug kwam van Texel kwamen papa en mama op bezoek, en ze hadden Fred (peetoom) meegenomen. Met z'n drieën kwamen ze gezellig een weekendje Parijs verkennen met mij. Op vrijdag avond had ik ervoor gezorgd dat er een heerlijk Frans maaltje klaarstond: Coq au vin. Kip in rode wijn-saus dus, volgens mij was het goed geslaagd. Op zaterdag zijn we alweer vroeg uit de veren gekomen om zo veel mogelijk tijd in Parijs te hebben, waar Fred nog nooit geweest was. We hebben een hop-on-hop-of bus geboekt om alles van uit de bus te kunnen zien en uit te stappen waar we wilden. We zijn onze toch begonnen bij de Notre Dame, waar we eerst een rondje omheen hebben gelopen. Daarna zijn we, met de bus, naar het zuiden van Parijs gegaan, door de buurt waar ik eerst woonde. Vanuit daar hebben we ons naar het Noorden gewerkt om Sacre Coeur te bezoeken, maar vooral het uitzicht over de stad, want dit vind ik toch echt iets mooier dan de kerk. Boven hebben we aan het artiestenpleintje gegeten. Daarna zijn we weer verder gegaan met de bus langs alle toeristische plaatsen; het Louvre, Champs-d'Elysee, Hotel des Invalides en natuurlijk de Tour Eiffel. Ik heb geprobeerd toch eindelijk eens een mooie foto te maken, maar volgens mij was dat nog steeds te vergeefs. Helaas werkte het weer niet echt mee want het was regenachtig en koud de hele dag. 's Avonds zijn we bij de Notre Dame gaan eten, couscous, niet echt Frans dus, maar wel erg lekker.

Zondag zijn we eerst naar de supermarkt gegaan, natuurlijk echt een fenomeen dat iedereen gezien moet hebben :P en daarna zijn we lekker binnen gebleven om aan het weer te ontsnappen. 's Zaterdags hadden we er niet echt over nagedacht, maar een bus zonder dak is niet super handig als het regent, oeps. Zondag hebben we uitgebreid geluncht en lekker ouderwets spelletjes gespeeld en met zijn allen de puzzel uit de krant gemaakt. Helaas was het daarna al snel tijd om weer afscheid te nemen. Dat was wel weer even slikken, want zonder directe afleiding is afscheid nemen toch wel moeilijk. Het weekend daarna was Marco er gelukkig alweer, dus me lang alleen voelden hoefde ik niet. We hebben eigenlijk niet zo veel gedaan, of ik ben het alweer allemaal vergeten (uhh). Wat ik wel nog weet is dat we even aan het Franse ontsnapt zijn en thee zijn gaan drinken in de Engelse boekwinkel. Ik ben zelfs heel braaf geweest en heb geen boeken gekocht.

In de avonden heb ik me bezig gehouden met sporten (zwemmen), Frans oefenen en vergaderingen. In de avond? Ja! Namelijk voor het YRLS (young researchers in life science) congres waar ik bij mee help met de organisatie en Pint of Science. Dus ook 's avonds heb ik nog vergaderingen, helaas. Al vind ik het natuurlijk ook wel gewoon leuk om er bij betrokken te zijn. Daarnaast was er ook nog een evenement van ACTIF, dus nog meer tripjes naar het centrum. Maar toch wel het leukste vond ik skypen, niet zomaar met vrienden of familie, maar met een klaslokaal in Alaska. Een vriendin die ik kan van Umeå geeft daar nu les op de middelbare school, onder andere in Frans. Om ze een kijkje te geven in het leven in Parijs heb ik met hen gepraat over hoe het leven er hier uit ziet, letterlijk en figuurlijk. Het was super leuk om te doen, en vandaag heb ik zelfs bedankbrieven ontvangen van de leerlingen. Erg leuk om te lezen dat zij het ook interessant vonden.

Niet alleen in de weekenden en de avonden ben ik druk geweest, maar ook op het werk zelf. Ik ben hard aan het werk om alle data die ik tot nu toe verzameld heb te analyseren voor de Kerstvakantie, dit betekend dat ik nog behoorlijk wat werk voor de boeg heb en niet meer heel veel tijd. Gelukkig bevalt het wel nog steeds goed, en ik ben ook blij dat ik daadwerkelijk wat heb om te analyseren. Nu nog hopen dat er ook nog daadwerkelijk wat uitkomt. Nog even afwachten dus.

Het afgelopen weekend was ik in Italië bij Erwin. Daarover meer in mijn volgende verslag, als ik tijd heb om dat te schrijven. Hopelijk heb ik aankomende week ook nog een gaatje in mijn agenda om weer eens wat foto's op facebook te zetten zodat jullie ook zo mee kunnen genieten. Maar eerst ga ik aankomend weekend weer naar Nederland, met alle drukte de hele tijd hoop ik eens goed uit te kunnen rusten.

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 159709

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: