De eerste dagen - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

20 Januari 2014 | Zweden, Umeå

Hej allemaal,

zoals in mijn vorige bericht al stond ben ik veilig aangekomen in Umeå. Mijn reis begon op vrijdagochtend toen we met de auto naar Schiphol zijn gereden. Vanaf hier ben ik via Stockholm naar Umeå gevlogen. De overstap in Stockholm had ik gelukkig nog net gehaald. In Umeå werd ik opgevangen door iemand die voor mijn stagebegeleider werkt. Zij heeft mij naar mijn Bed&Breakfast gebracht, maar niet voordat we eerst 3 rondjes door Umeå hadden gereden om een pinautomaat te vinden. Nadat die dan eindelijk gevonden was, werd ik gedropt bij mijn tijdelijke slaapplaats. Gelukkig kreeg ik wel een buskaart en een kaart van de buslijnen. De kamer stelde niet zoveel voor, maar ik had tenminste een warm bed.

De volgende dag, op zaterdag, ben ik op onderzoek uitgegaan in Umeå. Ik ben naar het centrum gelopen en heb kunnen genieten van het koude weer en de sneeuw. Het was, en is nog steeds, rond de -13 graden Celsius. Nadat ik via een wandelpad langs de rivier terug ben gelopen naar mijn slaapplaats, had ik de rest van de dag nodig om weer op te warmen. Het weer bleek toch erg koud te zijn, maar het is wel heel mooi om alles wit te zien. De sneeuw blijft hier namelijk liggen, in plaats van in bruine prut te veranderen.

Op zondag was het tijd om de sleutels voor mijn nieuwe kamertje op te halen. Omdat mijn koffers ook mee moesten, heb ik dankbaar gebruikt gemaakt van mijn buskaart. Eenmaal aangekomen bij het International Housing Office (IHO) bleken er al behoorlijk wat mensen te wachten. Gelukkig was het zeer goed geregeld, en werden de studenten in groepen verdeeld in volgorde van binnenkomst. Het duurde even voordat ik aan de beurt was, maar in de wachttijd heb ik al veel mensen leren kennen. Waaronder een paar die in dezelfde buurt wonen als ik nu. Na het wachten was het dan eindelijk tijd om de sleutel in ontvangst te nemen, waarna we met een taxi (wat een luxe) naar onze nieuwe kamers werden gebracht.

Vandaag (maandag) hadden we 's ochtens vrij, maar 's middags moesten we toch echt op de uni verschijnen. De eerste lessen van de orientation course stonden namelijk gepland. Maar voordat het zover was heb ik eerste een kort bezoek gebracht aan mijn stageplaats. Ik heb nog niet veel gezien in dit bliksembezoek, maar morgen staat een uitgebreide meeting op het programma. Na geluncht te hebben met mijn nieuwe vrienden begonnen dan toch echt de eerste college's. Deze zaten vol informatie en tips voor het komende half jaar. Ook dit was weer zeer goed geregeld, er werden namelijk zelfs Zweedse simkaarten uitgedeeld tijdens de pauze.
Na de lessen ben ik met een groep terug gelopen naar onze kamers, wat ongeveer een half uur duurt. Dat is best te doen in de kou, zolang je maar in beweging blijft. Het aantal auto's dat je hier ziet is ook echt heel laag, de meeste mensen lopen, ook met deze temperaturen.

Morgen gaat de orientation course verder met het buddy program, wat inhoudt dat er groepjes gevormd worden van Zweedse studenten en internationale studenten. Met deze groepjes kun je deelnemen aan verschillende activiteiten verspreid over het jaar. Morgen zullen we horen bij wij we zijn ingedeeld, spannend. Verder hebben we morgen een tripje naar het centrum gepland om de nodige spullen voor onze kamers te kopen. Veel studenten hebben geen dekbed of kussen (ik gelukkig wel), maar mensen die spullen over hebben lenen deze uit aan hen.

Nu zal ik jullie niet verder vervelen met mijn verhalen. Weltrusten, en tot de volgende keer!

Groetjes vanuit het koude Umeå,

Pauline

  • 29 Januari 2014 - 15:43

    Conny:

    Hoi Pauline,

    In die kou en dan mensen zonder dekbed of deken....brbrbrbrbrbr
    Hou je maar lekker warm met een aantal laagjes.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Stage in Umeå (Zweden)

Ik ga naar Umeå voor mijn eerste Masterstage.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2016

Reunië 2.0

05 Juli 2015

Reünie

31 Juli 2014

Weer thuis!

22 Juli 2014

De laatste uurtjes

22 Juli 2014

Zomer2.0
Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 159866

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: