Aan het werk - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

28 Januari 2014 | Zweden, Umeå

Hej allemaal,

Er is al weer een week voorbij gegaan sinds mijn vorige update. In die tijd is er al weer veel gebeurd. Mijn verhaal hield de vorige keer op bij maandag. Zoals al verteld stond voor dinsdag een ochtend/middag in de stad gepland. We hebben met een groepje het centrum bekeken en ook nog wat benodigdheden voor onze kamers gekocht. In de avond was het begin van het buddy programme. Hier zouden we te horen krijgen bij wie we in de groep zaten. Mijn naam stond echter niet op de lijst, dus ik mocht zelf een groep uitkiezen. Best wel raar als je wordt verteld dat je je nieuwe vrienden zelf maar uit moet zoeken. Ik heb op de gok groep nummer 5 uitgekozen. Tot nu toe een redelijke keuze gebleken. Die avond hadden we kort wat kennismakingsspelletjes en een avondje in de pub/club.

Op woensdag zijn we naar een soort outlet-centrum geweest om meer spullen te kopen om onze kamers mee aan te kleden. Dit was wat goedkoper dat in het centrum. 's Avonds stonden er weer lessen voor de orientation course op het programma.

Donderdag was een heel spannende dag, het was namelijk mijn eerste officiële stage dag. Gelukkig ging alles goed en zijn mijn nieuwe collega's erg aardig. Ik kon direct beginnen met het oefenen met de apparatuur. Ik moest namelijk leren om slices te maken met een crystat. Ondertussen heb ik dit gelukkig onder de knie. Op vrijdag ben ik weer naar stage gegaan, en mocht ik de eerste slices maken voor het onderzoek. Dus al direct voor het echie, erg spannend.

Zaterdag stond weer in het teken van het buddy programme. We hebben spelletjes gedaan om de vijver bij de uni. Dit was erg koud, het favoriete spel was dan ook fika. Wat koffie met koekjes/gebak inhoud. Een erg leuk en gezellig Zweeds gebruik. 's Avonds stond een pre-party bij een buddy (Zweedse deelnemer van buddy programme) op het programme. Hier hadden we wat meer tijd om te praten, want daarna stond een nieuwe club op het programme. Hier ben ik echter niet naar toe gegaan omdat het toch vrij prijzig was, en in het centrum, dus ver weg van mijn kamer. Ik was gelukkig ook uitgenodigd voor een klein feestje om gezellig wat te kletsen. Dit bleek op mijn eigen gang te zijn, maar dat wist ik niet. Uiteindelijk was het een heel gezellige avond en heb ik veel goede gesprekken gehad. Ik lag uiteindelijk later in bed dan sommige mensen die wel naar de club waren geweest, die toch wat bleek tegen te vallen.

Zondag was het tijd om uit te slapen en boodschappen te doen. 's Avonds heb ik een filmavondje georganiseerd in mijn woonkamer. Dit was heel gezellig en de woonkamer op mijn gang bleek hier heel geschikt voor. Mede door de zeer grote TV. Deze week staat er weer een filmavondje gepland.

Maandag begon de eerste echte werk week. In de avond ben ik naar een volksdans les geweest, waar ik mijn internationale huisgenoot tegen kwam. Het was heel gezellig en ik wil graag elke week gaan. De dansen zijn niet zo moeilijk en het is vooral heel erg leuk. Het gezelschap bestaat voornamelijk uit internationale studenten.

Vandaag (dinsdag alweer) was een erg rustige dag op stage. Ik heb namelijk mijn werkplek op het lab opgeruimd, mijn voorganger was niet zo georganiseerd. Daarna heb ik mijn eerste Zweedse les gehad. We hebben vooral veel op de uitspraak geoefend. Gelukkig hebben we nog geen huiswerk gekregen :P

Zometeen gaan we met een groep naar een meer in de stad (buiten het centrum) om een poging te wagen het noorderlicht te zien. De kansen zijn vandaag heel goed, dus ik hoop dat we geluk hebben. Helaas is het wel erg koud vandaag, zo'n -15 graden, maar de gevoelstemperatuur lijkt nog lager. Je moet er toch wat voor over hebben.

Ik hoop jullie volgende keer een paar mooie foto's te kunnen laten zien, dus duim voor me!

Gr's Pauline

  • 29 Januari 2014 - 15:48

    Conny:

    Ben benieuwd naar het Noorderlicht!

  • 31 Januari 2014 - 20:25

    J P J Niessen:

    Mooi Pauline dat je het zo goed naar je zin hebt. Opa Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Stage in Umeå (Zweden)

Ik ga naar Umeå voor mijn eerste Masterstage.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2016

Reunië 2.0

05 Juli 2015

Reünie

31 Juli 2014

Weer thuis!

22 Juli 2014

De laatste uurtjes

22 Juli 2014

Zomer2.0
Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 159783

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: