Zomer! - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Zomer! - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Zomer!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

25 Mei 2014 | Zweden, Umeå

Hej hej,

Afgelopen week heb ik weer een hele hoop leuke dingen gedaan. Te beginnen bij donderdag. Ik heb lekker gegeten met de mensen van dansen. Op vrijdag ben ik naar een feestje/barbecue bij het meer geweest. Het was heel erg lekker weer, en zeker bij het vuur was het goed uit te houden. En het was ook heel erg licht, dus je hebt niet eens in de gaten dat het al zo laat is. Heel raar om zo'n blauwe lucht te zien om 1 uur 's nachts. Op zaterdag was er een verjaardagsfeestje van iemand uit mijn buddygroep. De rest van de dag heb ik een beetje geluierd en lekker de tijd gehad om bij te komen van het vorige weekend. Op zondag was er opnieuw een barbecue bij het meer, die toch wat minder geslaagd was. Daarna heb ik gezellig geskypt, toch wel fijn om weer even lekker bij te praten.
Gelukkig was het het hele weekend lang heel mooi weer, dus lekker genieten. Buiten lopen in t-shirt zonder jas etc. Al gaan de Zweden soms wel wat ver, want het was wel lekker weer, maar toch niet warm genoeg om rond te lopen in een bikini of een duik te nemen in het meer. Het goede weer heeft de hele week aangehouden, en ik krijg bijna hoop dat het al zomer was. Maar helaas sloeg het weer gisteravond om en was er een flinke onweersbui en een hoop regen. Vandaag is het een heel stuk kouder en waait het hard. De vooruitzichten voor deze hele week zijn hetzelfde. Dus helaas, nog geen zomer voor mij.

Dat was het intermezzo over het weer, nu weer verder met mijn week. Op maandag was er weer het wekelijkse diner. Op dinsdag ben ik naar het optreden geweest van de internationale studenten band. Erg leuk om te horen, zeker omdat iedereen wel mensen in de band kende. Daarna was er een 'afterparty' op een boot met restaurant en bar. Was ook wel nodig vonden de meesten, want in het jeugdgebouw waar het optreden was mocht absoluut niet gedronken worden. Iedereen moest een blaastest doen voordat we naar binnen mochten.
Woensdag bleek ik uitgenodigd te zijn voor een etentje met de onderzoeksgroep waarbij ik stage loop. Ik was niet specifiek uitgenodigd, dus kwam er pas maandag achter dat het de bedoeling was dat ik ook kwam. Het was heel gezellig om met de collega's te eten, en ook heel lekker. Maar de leukste verassing was toen bleek dat we niet hoefden te betalen. Op donderdag heb ik weer een diner gehad met de mensen van dansen. Weer een geslaagde avond.
Vrijdag was het tijd voor de laatste international pub. Voorafgaand was er eerst de mogelijkheid om Kubb en Brännboll te spelen. Maar ik heb lekker in het zonnetje gezeten en gekeken. Daarna was er een pre-party om ons voor te bereiden om de international pub, die begon met een karaoke wedstrijd. Waarbij ik wijselijk besloten heb niet aan deel te nemen. Persoonlijk vond ik de international pub niet zo geslaagd, want we mochten niet in het café gedeelte blijven, we moesten het club gedeelte in. Dus luide muziek, die toch echt tegen viel na de karaoke.

Gisteravond (zaterdag) heb ik deelgenomen aan een diner rally, wat vergelijkbaar is met een diner rouler/happen-en-trappen. Iedereen werd gekoppeld aan een andere (onbekende) internationale student. Samen moesten we het voorgerecht/hoofdgerecht/toetje maken. Voor iedere gang ga je daarna samen met je partner naar een ander huis. Voor ons begon het met het voorgerecht in mijn keuken, we hadden aardappel-prei soep gemaakt met stokbrood. Hierbij bleek één van mijn vrienden te gast te zijn. Daarna moesten we naar ålidhem, waar we weer 4 nieuwe mensen ontmoeten en we lekkere Mexicaanse rijst kregen. Ook hier was weer één van mijn vrienden te gast. Als laatste werd het toetje geserveerd bij weer een andere vriend van dansen. Het was kladdkaka met chocolade fudge er boven op. Dus chocolade overdose. Hier was ook nog een andere persoon van ons dinerclubje van dansen. Met z'n allen zijn we naar de buren gegaan (weer vrienden), waar we nog mee hebben kunnen genieten van hun toetje, chocolade fondue. Al met al ben ik dus vooral heel veel mensen tegen gekomen die ik al kende, maar het was nog steeds een hele leuke avond. En het was ook wel te verwachten, want de meeste mensen die meededen waar vrienden van de organisatoren. Nadat nog een andere dessert groep zich bij ons gevoegd had, werd er besloten naar het centrum te gaan want daar was het cultuurnacht, wat betekend gratis optredens door het hele centrum. Helaas begon het te regenen halverwege onze fietstocht, maar we besloten vol te houden. Helaas was dat niet zo'n goede beslissing, want het begon te plenzen toen we aankwamen. We wilden eigenlijk graag het vuurwerk zijn in de stad, maar uiteindelijk hebben we gewoon gewacht totdat het een beetje droger werd zodat we weer naar huis konden fietsen. Door onze goede planning waren we echter precies op de brug toen het vuurwerk begon, dus hadden we als nog een goed uitzicht. Het weer werkte echter totaal niet mee, want het was heel donker buiten, wat natuurlijk goed is voor het vuurwerk maar niet voor ons. Vooral omdat alle straatlantaarns nu continue uit zijn.

Voor vandaag stond er een barbecue op het programma, maar vanwege het weer gaat die niet door, verwacht ik. Verder is aankomend weekend Brännbollsyran, hét grote brännbollfestival van Zweden. Het is schijnbaar heel bekend onder studenten, en er gaan heel veel studenten vanuit heel Zweden naar toe. Ik heb geen kaartjes (die waren te duur), maar er zijn vast genoeg andere leuke dingen te doen. Verder staan er natuurlijk weer de gebruikelijke etentjes op het programma. En voor de andere internationale studenten is het einde inzicht. De meesten blijven nog zo'n 2 weken. Dus er zal wel veel afscheid genomen moeten worden, en daarna zal het wel heel anders zijn om hier te zijn. Niet iets waar ik me echt op verheug, maar stiekem ben ik ook wel een beetje blij dat ik nog niet weg hoef. Al zijn er gelukkig nog meer mensen die zeker nog tot midzomer (22-6) blijven.

Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Stage in Umeå (Zweden)

Ik ga naar Umeå voor mijn eerste Masterstage.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2016

Reunië 2.0

05 Juli 2015

Reünie

31 Juli 2014

Weer thuis!

22 Juli 2014

De laatste uurtjes

22 Juli 2014

Zomer2.0
Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 159773

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: