Brännbollsyran - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Brännbollsyran - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Brännbollsyran

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

01 Juni 2014 | Zweden, Umeå

Hej hej,

Dit wordt een kort reisverslag, want er is niet zoveel gebeurt de afgelopen week. Ik ben vooral druk bezig geweest op stage, want mijn posterpresentatie komt er bijna aan. Ik heb de hele week gewerkt om de tekst voor mijn poster te schrijven, en natuurlijk ook om alle figuren af te krijgen. Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste versie ingeleverd om te laten goedkeuren. Aankomende week kan ik dan mijn poster verbeteren en werken aan de presentatie van mijn poster. Mijn presentatie is donderdag, dus dan moet alles klaar zijn. Dus waarschijnlijk blijft het de aankomende week ook nog druk op stage. Maar verder zijn er ook nog heel veel leuke dingen te doen. Maar natuurlijk eerst weer de afgelopen week bespreken ...

Zondag heb ik bij een vriendin gegeten, gegrilde maiskolven en barbecueworst, met andere woorden binnen 'gebarbecued'. Want helaas was de hele week het weer behoorlijk slecht. Veel regen en koud. Op maandag was er weer het wekelijkse diner met de meiden. Op dinsdag en woensdag heb ik verder niets gedaan. Maar op donderdag was het een vrije dag. Dat heb ik gevierd door lekker een boek te lezen, want het weer was te slecht om naar buiten te gaan. Maar in de avond werd besloten om uit te gaan. Helaas vond ik er niet zo veel aan, en was de avond dan ook kort. Niet zo'n probleem, want op vrijdag ben ik gewoon weer naar stage gegaan, want er moest aan de poster gewerkt worden.

Verder begon op vrijdag ook Brännbollsyran. Dit is een groot studentenfestival dat draait om het spelen van de Zweedse variant van slagbal. Er doen heel veel teams aan mee en het is een hele happening. Het toernooi duurt twee dagen, en de hele stad, maar vooral campus zijn overladen met studenten. De velden om te spelen zijn heel erg dicht bij mijn kamer, maar ik vond het weer te slecht om te gaan kijken. Verder is er in de avond natuurlijk ook vermaak, in de vorm van een muziekfestival op de campus.
Omdat ik zo dichtbij woon werd besloten om op vrijdag met de mensen van dansen (plus een paar anderen) bij mij te eten. Vanwege de regen was er niet zo heel veel te doen buiten het festival om, maar wij hebben een mooie plek gevonden om de bühne te overzien. Op een klein heuveltje net buiten het hekwerk. Hier hebben we dan ook bijna de hele vrijdagavond naar alle optredens gekeken en geluisterd, en natuurlijk gekletst en gedanst. Enigste probleem is dat je hier niet op straat mag drinken, maar wie kijkt daar nu naar met zo'n festival. De headliner was Marin Garrix, een Nederlandse DJ (waar ik nog nooit van gehoord had).

Op zaterdag ben ik eerst geweest winkelen en ik heb zowaar zelfs iets gekocht. Er bleek ook een grote markt door de hele binnenstad te staan, wat ook een leuke verassing was. Verder werd het shoppen natuurlijk afgesloten met een lekkere fika, nooit geweten dan rabarber-appel taart met vanille vla/saus zo lekker was.
De vrijdagavond was zo goed bevallen dat we besloten om zaterdagavond weer terug te gaan naar de zelfde plaats en van de rest van de optredens te genieten. We waren behoorlijk vroeg, dus we hebben ze bijna allemaal gezien. Ik vond vooral den svenska björnstammen erg goed, dus als je niets te doen hebt, zoek ze op op youtube.

Zometeen staat er een fika gepland met vrienden. Want voor de meesten begint te tijd nu toch te dringen, en iedereen wil zoveel mogelijk tijd doorbrengen met vrienden. Dit is dan ook het thema van de komende week/weken voor mij. Maandag staat er namelijk weer het diner met de meiden op het programma en een BBQ in het bos (die ik eerst moet zien te vinden). Op dinsdag (het laatste???) diner met de mensen van dansen. Woensdag is nog leeg, maar donderdag is er een afscheidsfeestje van mijn buddygroep. En op donderdag is natuurlijk ook mijn posterpresentatie, waar ik toch al zenuwachtig voor begin te worden.

Gr's Pauline

Update: Ik heb ook eindelijk besloten hoe ik weer terug naar huis ga. De keuze is gevallen op het vliegtuig, lekker snel. Ik vlieg terug (naar Düsseldorf) op woensdag 23-7.

  • 01 Juni 2014 - 20:03

    Corry:

    Allereerst succes met je posterpresentatie komende donderdag, en dat je daar nerveus voor bent dat is heel normaal.
    Maar jou kennende komt het wel goed hoor.

    Ongelooflijk dat het halve jaar nu al ten einde loopt, maar je weet wat men zegt, als je jezelf goed amuseert dan vliegt de tijd voorbij.
    Over 6-7 weken ben jij ook alweer terug, niet te geloven.
    Langzaam maar zeker vertrekken er steeds meer studenten en ook de begeleiders terug naar hun woonplaats waar dan ook over de hele wereld.

    Het zal ook zeker moeilijk worden voor de achterblijvers maar ook daar sla je jezelf wel doorheen.

    Weet je trouwens al wanneer je terugkeert naar Nederland.

    Nogmaals succes voor donderdag en groetjes van CORRY

  • 01 Juni 2014 - 20:03

    Corry:

    Allereerst succes met je posterpresentatie komende donderdag, en dat je daar nerveus voor bent dat is heel normaal.
    Maar jou kennende komt het wel goed hoor.

    Ongelooflijk dat het halve jaar nu al ten einde loopt, maar je weet wat men zegt, als je jezelf goed amuseert dan vliegt de tijd voorbij.
    Over 6-7 weken ben jij ook alweer terug, niet te geloven.
    Langzaam maar zeker vertrekken er steeds meer studenten en ook de begeleiders terug naar hun woonplaats waar dan ook over de hele wereld.

    Het zal ook zeker moeilijk worden voor de achterblijvers maar ook daar sla je jezelf wel doorheen.

    Weet je trouwens al wanneer je terugkeert naar Nederland.

    Nogmaals succes voor donderdag en groetjes van CORRY

  • 02 Juni 2014 - 13:44

    Pauline Roost:

    Hallo Corry,

    Bedankt voor je steun. Gelukkig hoef ik mijn nieuwe vrienden niet voor lang te missen, want met alle deze technologie zijn er genoeg manier om contact te houden. En de meeste van mijn vrienden komen uit Duitsland, dus dat is ook nog wel te doen.

    Ik weet inderderdaad ook wanneer ik terug kom, heb eindelijk een vlucht terug geboekt. Was ik helemaal vergeten te vermelden, oeps. Ik kom terug op woensdag 23-7, dus nog op tijd voor mijn verjaardag :)

    Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Stage in Umeå (Zweden)

Ik ga naar Umeå voor mijn eerste Masterstage.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2016

Reunië 2.0

05 Juli 2015

Reünie

31 Juli 2014

Weer thuis!

22 Juli 2014

De laatste uurtjes

22 Juli 2014

Zomer2.0
Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 159857

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: