Afscheid nemen - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

08 Juni 2014 | Zweden, Umeå

Hallo allemaal,

Deze week was een zeer trieste week, want bij veel dingen denk ik toch; dit is de laatste keer dat ... Want hoewel het avontuur voor mij nog even duurt gaan bijna al mijn vrienden naar huis. Dit was dan ook waar de afgelopen week om draaide, afscheid nemen en toch nog zo veel mogelijk tijd proberen samen door te brengen.

Afgelopen zondag heb ik dan ook een fika buiten gehad met vrienden. Op maandag was het laatste diner met de vriendinnen en op dinsdag was het laatste diner met de mensen van dansen. Maandagavond ben ik nog naar een BBQ geweest op een mooie plek in het bos om afscheid te nemen van weer anderen. Gelukkig heb ik ook nog samen gegeten met de mensen van dansen op woensdag, zodat we toch nog een dag langer hadden. Maar na het diner was het toch echt tijd om afscheid te nemen, want de eerste van mijn vrienden vertrok met de trein naar Stockholm.

Op donderdag avond begon mijn weekend al, want vrijdag was het National dag, dus een officiële vrije dag voor iedereen. Op donderdag ben ik eerst naar een barbecue aan het meer geweest, maar die was vrij kort omdat het begon te regenen. Daarna ben ik dus maar doorgegaan naar een afscheidsetentje/feestje van mijn buddygroep. En daarna ben ik met mijn vriendinnen uit geweest. Het was een heel erg leuke avond en er waren heel veel internationals. Een leuke afsluiting van de afgelopen maanden. Helaas zat er toch een bitter randje aan, want er moest weer afscheid genomen worden. Wat er in resulteerde dat we allemaal buiten voor de deur stonden te huilen, oeps.

Op vrijdag heb ik lekker lang uitgeslapen en ben ik bij twee vriendinnen geweest om afscheid te nemen. In de avond zijn we met een grote groep gaan lasergamen. Erg gezellig om even aan iets anders te kunnen denken en gewoon plezier te hebben zonder aan afscheid te hoeven denken.
Op zaterdag heb ik van het lekkere weer genoten met een boek op de schommel, heerlijk in het zonnetje. En 's avonds ben ik met vriendinnen voor de laatste keer naar de pizzeria geweest. Daarna hebben we ons teruggetrokken met een lekkere taart en een kop thee.

Vandaag heb ik weer afscheid moeten nemen, dus weer niet zo'n leuke dag. Maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen over om me weer op te vrolijken. Verder zal het de komende week nog wel zo blijven, want iedere dag zijn er wel afscheidsdingen gepland en ook iedere dag gaan er wel mensen weg. Je weet nooit precies wanneer je iemand voor de laatste keer ziet.

Dit klinkt allemaal wel erg zielig en neerslachtig, maar het betekend natuurlijk ook dat ik hier heel veel goede vrienden heb gemaakt. Het zal raar zijn om elkaar niet meer (zo vaak) te zien. Maar het geeft me wel een goede reden om meer te gaan reizen en iedereen op te zoeken. Verder heb ik natuurlijk heel veel leuke herinneringen aan iedereen hier, en ik hoop dat dat zo blijft.

Gr's Pauline

  • 08 Juni 2014 - 20:19

    Corry:

    Hoi Pauline,

    Dit klinkt cliche maar aan alle goede dingen komt een einde.
    Maar koester je nieuwe vriendschappen en de mooie herinneringen, want die neemt niemand je meer af.

    En het is zoals je ook schrijft nu kan ik ook gaan reizen en op bezoek te gaan, maar ook helaas zullen sommige vriendschappen verwateren juist omdat je elkaar niet meer zo vaak ziet.
    Maar er zullen goed goede vriendschappen blijven bestaan, en dat is ook het leuke hiervan. Zolang de vriendschap maar van 2 kanten blijft komen dan is het ook echte vriendschap.

    Vraagje, waarom moet jij dan nog tot eind juli , is dat vanwege je stage?
    Heb je anders niet genoeg stage dagen?

    Groetjes en kop op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Stage in Umeå (Zweden)

Ik ga naar Umeå voor mijn eerste Masterstage.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2016

Reunië 2.0

05 Juli 2015

Reünie

31 Juli 2014

Weer thuis!

22 Juli 2014

De laatste uurtjes

22 Juli 2014

Zomer2.0
Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 159768

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: