"Rustige" week - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu "Rustige" week - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Pauline Roost - WaarBenJij.nu

"Rustige" week

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

16 Februari 2014 | Zweden, Umeå

Hallo allemaal,

Time flies when you'r having fun, en dat geldt nu ook zeker voor mij. Er is namelijk al bijna een maand voorbij. De tijd is heel snel gegaan, maar gelukkig heb ik al veel gezien en gedaan. En ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin. Maar het is wel een enge gedachte dat er al een maand voorbij is. Dat betekent namelijk ook dat de tijd die ik hier nog te gaan heb steeds korter wordt. Het gekke is wel dat ik me al helemaal thuis voel in Umeå, en het lijkt alsof ik er al veel langer ben.

Deze week was iets rustiger dan de voorgaande. Op maandag was weer het volksdansen en op dinsdag de Zweedse cursus. Er begint zich al een echte routine te vormen. Op woensdag had ik een international Fika met mijn buddies, waarbij iedereen een lekkernij uit zijn eigen land moest meenemen. Dit was heel erg gezellig, en natuurlijk ook heel erg lekker. Ik wilde eigenlijk stroopwafels meenemen, maar deze waren uitverkocht. Al geloof ik dat ik daar ook verantwoordelijk voor ben, omdat ik mensen steeds laat proeven en dan vertel waar ze ze kunnen kopen. Daarom heb ik maar pannenkoeken meegenomen. Niet echt Nederlands, maar wel erg lekker.

Omdat ik niet kon op woensdag, was het gezamenlijk diner deze week op donderdag. Omdat hiervoor een groot deel Zweeds had, was het eten al klaar toen we eindelijk aankwamen in het goede studentenhuis. Het bleek namelijk al een avontuur op zich om dat te vinden, en het heeft dan ook even geduurd voordat we aankwamen. Nadat we onze couscous hadden weggewerkt begon de pre-party. Er kwamen nog wat andere vrienden van de hostess en daarna zijn we samen op weg gegaan naar karaoke. Dit was weer een erg leuke avond.

Op vrijdag begon zoals gewoonlijk weer om 7 uur. 's Avonds was ik de host van alweer een movie night, omdat mijn huiskamer hier heel geschikt voor is, met name de tv. Op zaterdag was het tijd om wat cultuur op te snuiven. Ik ben met een aantal van mijn buddies naar het Västerbottens Museum geweest, waar we meer te weten zijn gekomen over de geschiedenis van Umeå. Het was leuk om even toerist te spelen. 's Avonds was het weer tijd voor een feestje, met daarvoor een pre-party. De pre-party was heel gezellig en het echte feest was vooral heel erg druk, het was namelijk een gangfeest.

Vandaag was het tijd om uit te slapen en tijd voor klusjes. Maar we hebben ook nog een uitstapje gemaakt naar een veganistisch restaurant. Hier was ik eerst wat sceptisch over, maar het eten was echt heel erg lekker. Het restaurant serveert alleen eten op zondagmiddag en is de rest van de week meer een hangplek voor artistieke studenten. Er hangt een heel gezellige en gemoedelijke sfeer en er komen heel veel internationale studenten. Het beviel zo goed dat het waarschijnlijk ook een wekelijks bezigheid gaat worden. Maar het is natuurlijk ook fijn als je niet hoeft te koken etc, voor een klein prijsje.

Op stage gaat het ook nog steeds goed, en ik vind het nog steeds heel erg leuk. Deze week heb ik mijn eerste in situ hybridization gedaan. Gelukkig werkte het, dus ik heb alle handelingen goed gedaan. Volgende week ga ik vooral aan de slag met de microscopen en photoshop. Mijn begeleider op stage zijn aankomende week (en ook afgelopen week) druk bezig met de finishing-touch van een artikel dat ze willen publiceren. Wanneer dit af is, is er meer tijd om na te denken welke volgende stappen ik kan ondernemen is mijn onderzoek. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan bedenken voor mijn, maar tot het zover is kan ik mijn tijd gebruiken om nieuwe vaardigheden te leren, en natuurlijk om artikelen te lezen.

Aankomende week staat er een echte Zweedse filmavond met de buddygroup op het programma. Verder is mijn agenda nog vrij leeg. Maar er gebeurt hier zoveel, dat je je nooit hoeft te vervelen. Ik moet gewoon facebook in de gaten houden, dat is namelijk hoe je hier te weten komt wat er te beleven is.

Gr's Pauline

  • 16 Februari 2014 - 18:17

    Corry:

    Ik kijk iedere week weer uit naar je belevenissen en het verslag.
    Geniet ervan want voordat je het weet ben je weer terug in Roggel / Nijmegen.

    Groetjes

  • 16 Februari 2014 - 18:25

    Pauline:

    Ik ben blij dat je mijn verslagen met zoveel plezier leest.
    En zoals je wel gezien hebt heb ik het hier zeker naar mijn zin.
    De tijd gaat veel te snel!

    Gr's Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Stage in Umeå (Zweden)

Ik ga naar Umeå voor mijn eerste Masterstage.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2016

Reunië 2.0

05 Juli 2015

Reünie

31 Juli 2014

Weer thuis!

22 Juli 2014

De laatste uurtjes

22 Juli 2014

Zomer2.0
Pauline

Actief sinds 09 Sept. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 159785

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 29 Februari 2020

PhD in Parijs

11 November 2016 - 14 November 2016

Citytrip Parijs

27 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Vakantie Wenen en Slovenië

02 Februari 2016 - 04 Februari 2016

Innsbruck

13 Oktober 2015 - 18 Oktober 2015

London

25 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

Vakantie Slovenië

17 Januari 2014 - 23 Juli 2014

Stage in Umeå (Zweden)

Landen bezocht: